Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Gravid etter graves?
Threaded View
-
10-01-11, 23:45 #7
Sv: Gravid etter graves?
Blondie: Fant ikke den linken du nevner. Vil gjerne lære mer om dette siden jeg sikkert ender opp som hypo snart. Har lest masse de siste dagene, og det er en del ting jeg ikke forstår. Det virker som om det er noe med radiojodbehandling som ingen vil snakke om. Legen min nevner i en bisetning at hun ikke ønsker at jeg får det, på diverse inforsider så blir det hele tiden nevnt at dette først og fremst blir bruket på kvinner over menopause osv osv. På nhi.no står det at bl.a at radiojod "brukes i Norge tradisjonelt mest hos kvinner etter overgangsalderen og hos menn over 40 år når annen behandling svikter", og "Følgende skal ikke behandles med radiojod: Barn og ungdommer(...)". Hvorfor ikke? Hva er det de ikke forteller om denne behandlingen. Et annet sted står det at det er trygg og sikker behandling som ikke gir økt risiko for kreft senere. Spesialisten min sa at radiojod ville være naturlig som neste steg hvis Neo Mercazole ikke virket, og at jeg et halvt år etter det kunne prøve å bli gravid. Men så leser jeg flere steder her at antistoffene kan være igjen i kroppen i årevis etter behandling. Og at det er farlig for fosteret om en har antistoff i kroppen under graviditet. Og at det slett ikke er sikkert at jeg er frisk et halvt år etter det, jeg kan bli nødt til å streve lenge for å finne riktig dose thyroksin. Det får meg til å føle meg usikker på om han egentlig bryr seg om mitt store ønske om barn, og om det er noe ved den radiojodbehandling som kan ødelegge for dette. Operasjon er visstnok lite aktuelt på meg siden jeg ikke har struma og det derfor vil være en risikooperasjon. Noen som vet noe om radiojod og eventuelle bivirkniger ingen vil snakke om...?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Er gravid - hva nå?
Av Oslofia i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 24-03-10, 21:49 -
Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 22-06-09, 20:28 -
Gravid med nr 2
Av bOnZiE i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-02-09, 19:31 -
Har graves- lyst å bli gravid!
Av malla i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 02-02-08, 12:08 -
Gravid og høy TSH
Av Sigrid i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 11:13

Svar med sitat
Bokmerker