Hei Vigdis!

Jeg kom på at jeg hadde lest at du sliter med tørre øyne... Jeg sliter også med det, og har nå i en periode slitt med muskelsmerter og en tretthet som kommer og går men som er værst når jeg har muskelsmerter.. Jeg er ganske overbevist om at det er noe reumatisk som slumrer og som våkner til liv og herjer i kroppen i perioder; har hatt dette 2 ganger før også. Merker at menstruasjon vekker monsteret til live litt mer enn vanlig forresten..

Du vet; sjøgrens sykdom eller f.eks SLE kan gi tørre øyne; og SLE behøver ikke gi tørr munn..

Er du sikker på at det ikke er noe reumatisk som gjør deg trett?? Når jeg har hatt det som værst denne peroiden er kroppen tung; føles nesten akkurat ut som dårlige binyrer eller lavt stoffskifte.. Og skulle jeg sovne; ja, det føles nesten ut som jeg er dopet og klarer liksom ikke våkne igjen..

Jeg har jo ikke positive reumaprøver, men det behøver man ikke å ha. Jeg har kommet så langt i tankeprosessen og er så sikker i min sak om at jeg feiler noe reumatisk at jeg har lest meg opp på at Plaquenil kan hjelpe mange ift tretthet og moderering av betennelse når det gjelder sjøgrens eller SLE. Jeg har også tenkt å forsøke om kortison kan dempe, hindre eller minske lengden på disse periodene.. Ellers så føler jeg jo at binyrene begynner å bli mye bedre, og klarer ganske så mye selv om jeg har dette nå. Hadde jeg ikke stått på thyroid hadde smertene vært uutholdelige slik de var sist, men det er de ikke nå..

Håper du finner ut av det Vigdis!