Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
24-04-05, 19:12 #14
Forenklet sagt er det legemiddelfirmaene selv som bestemmer om innvilgelse av markedsføringstillatelse i ett land i EØS-området skal medføre markedsføringstillatelse i alle andre EØS-land. Et firma kan velge å markedsføre et produkt bare i Tyskland, eller Tyskland og Frankrike, eller firmaet kan velge å søke om markedsføringstillatelse i hele EØS-området på en gang. Mer informasjon finnes på Legemiddelverket sine hjemmesider.
Opprinnelig skrevet av nora
Felleskatalogen er farmasøytisk industris egen utgivelse, inneholdende informasjon om deres produkter. Ettersom dette er et privat initiativ, og det koster å publisere Felleskatalogen, er det naturlig at man krever penger av firmaene som vil ha produktene ført opp der. Det er ingen prisgrense på produktene som står oppført der. Det er de enkelte firmaene som selv vurderer om det er hensiktsmessig å stå oppført i Felleskatalogen.
I likhet med Felleskatalogen, er også www.legemiddelsiden.no et privat initiativ, uten kobling til myndighetene. Legemiddelsiden er imidlertid ikke eid av farmasøytisk industri, men i hovedsak av noen ildsjeler av et ektepar. Jeg vet ikke på hvordan Legemiddelsiden klarer å holde oversikt over alle produkter som omsettes på registreringsfritak i Norge, eller om de faktisk har slik komplett oversikt.
Avgiftene jeg snakket om i mitt forrige innlegg, er de statlige avgiftene som man må betale for å kunne ha markedsføringstillatelse i Norge. Andre utgifter, som oppførsel i Felleskatalogen, er frivillig og således ingen obligatorisk utgift.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Lignende tråder
-
Thyroid på blå resept.
Av Hansen i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 72Siste melding: 11-09-14, 02:57 -
ERFA på ARMOUR resept i TRONDHEIM?
Av Vilje i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 06-04-10, 21:51 -
Resept på Armour
Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 16-02-09, 12:39 -
endelig resept på Armour!!
Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 19Siste melding: 16-10-06, 16:24 -
Å få Armour på blå resept
Av nora i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 31Siste melding: 29-04-05, 21:02

Svar med sitat
Bokmerker