Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
Men, det jeg egentlig lurte litt på er om andre også har slike erfaringer med predninsolon som jeg beskrev her i starten av innlegget mitt ?
Hej Bastian og god bedring til dig

Da jeg så dit spørgsmål mindedes jeg, at jeg forleden læste et indlæg fra en ny bruger om netop Prednisolon-effekten. Hun hedder Lise NN og har postet sit indlæg i BerKath's tråden Desperat mann på let etter hjelp! indlæg #44
Sitat Opprinnelig skrevet av Lise NN Vis post
Heisann. Tillater meg å bli med i debatten. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i din desperate beskrivelse. Begynte på Levaxin 100 mcg fra første dag, høst 2009, ingen bedring. Legen leiter og leiter, finner bare normale blodprøver og jeg blir dårligere og dårligere. Fikk en kur med Prednisolon i mars 2010, fordi jeg hadde så mye revmatiske smerter, som legen mente måtte være fibromyalgi. Fikk en så formidabel effekt at jeg ville ikke trodd det var mulig uten å ha opplevd det selv. Energinivået gikk fra 1-9 i løpet av et døgn, og 95% av alle symptomer, lik din liste, ble borte. Jeg fikk 40 mg i tre dager og så 20 mg i tre dager. Symptomer og energi gikk så gradvis tilbake til "normalen" igjen. Begynte samtidig på fanatisk lavkarbo diett, bare proteiner og fett,(veldig mye egg siden du nevner det) det ble lysere og varmere og jeg hadde det faktisk en del bedre. Helt til oktober da alt smalt til med full styrke. Sluttet samtidig med lavkarbo, plutselig mye vanskeligere å få det til, søthunger. La fram tanker om binyretrøtthet, fikk en spyttprøve, som sevsagt var helt i orden. Desperat dårlig.
Forrige uke begynte jeg å selvmedisinere meg med prednisolon, samme doser som sist og effekten er like formidabel. Greide plutselig å få gjort noe til jul, som egentlig var avlyst her i heimen. Skrev et brev til legen, med utklipp fra Shames og Shomon som ligger her på forumet, forklarte hvor jæ........ jeg hadde det og hvorfor jeg på tross av prøver mener det ligger noe i binyreteorien. Han ringte meg tilbake to dager etter og synes det var interessant lesing og var villig til å ta de blodprøver som foreslås som ikke var tatt i tillegg til døgnurin. Han synes også det er interessant at jeg reagerer så promte på Prednisolon og at det kan forsterke teorien. Står mye om Prednisolondosering her, http://featherstone.bravehost.com/th...ldadrenal.html, og for meg var det et enkelt valg å være ulydig nå, snakk om liv eller ikke liv i grunn. Tenkte at jeg har ikke noe å tape, er ødelagt uansett. Og jeg har hatt 4 fantastiske dager nå i strekk, hurra!!!! Og jeg tenker at det vil gi meg energi til å overleve neste fase i denne endeløse føljetongen. Jeg føler virkelig med deg, men som ofte sagt her inne, vi må ikke gi opp. Problemet er å være pådriver i etterforskninga når man ikke eier energi. Masse lykke til.
Hvis det er denne type feedback du har brug for, kan du måske invitere Lise NN i din tråd, for uddybende info om behandlingen?