Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Så flott å lese at du er bedre, Rufus! Det er gode nyheter!

Jeg tror teflonminne kan ha litt med søvnløshet å gjøre. Kroppen går jo litt på sparebluss da. og for meg går det utover humør, trvisel, energi, hukommelse og my annet. Men kanskje er det ikke hele sannheten. Mange homoner har jo mange likeheter på symptomer om det ikke er helt topp. Så kanskje er det noe der. Det tenker i allefall jeg når jeg glemmer vask i maskinen, låse døra, glemmer hva jeg skulle gjøre osv
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Rufus! Hyggelig å høre litt news fra din kant:-), ikke minst at du er i bedre form. Det varmer inni hjerterota å høre at folk har fremgang.

Jeg har også prøvd å senke tyroid dosen- til 180 mg- men det fungerer ikke. Nå som jeg er pms trenger jeg faktisk 4 grain, og så 3, 5 grain til vanlig. Så STTMs utgangspunkt om at 3-5 grain er relativt vanlige doser, ser ut til å stemme for min del i alle fall.

Interessant å lese at du får andre symptomer av å kutte hc dosen nå, enn tidligere.

Vigdis; hvor tar man tarmskylling, og hvor mye koster det? Noen som vet?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Åh Rufus hvor er det DEJLIGT at høre at du har det bedre Både fordi jeg er glad på dine vegne, men også fordi det gir mig lidt mere håb om at man KAN få det bedre
    Kender godt det med sygdom overdosis! Nogle gange blir jeg også mere trist og elendig ved at læse om sygdom hele tiden og så har jeg også brug for en pause fra forum, nettet osv!

Vigdis! Det er "sjovt" vi to har gjort tingene "omvendt". Jeg har udredt min mave i mange år efterhånden, uden noget fokus på stofskifte og binyrer. Nu har min mave faktisk rettet sig fuldstændig, men nu kæmper jeg en kamp med binyrer og stofskifte.

Jeg har prøvet en tarmskylning for en del år siden, men den havde desværre meget negativ effekt på mig. Den satte maven fuldstændig i stå og efterfølgende døjede jeg med en meget langvarig og ubehagelig forstoppelse :o(
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Berit: f eks her

Honeyhob, interessant å høre!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Takk skal dere ha!

Ja, framgang er hyggelig å skrive om - og lese om! Mange ting har liksom falt litt på plass de siste ukene, føles det som. Hører nesten daglig at jeg ser godt ut. Merker at jeg går rundt med et konstant smil om munnen (slik som jeg alltid gjorde før, jeg hadde bare glemt det). Det å være i bedre humør, gjør jo at sykdommen oppleves mindre vanskelig også.

Men jeg er jo selvfølgelig ikke førnøyd ennå. Jobber ca 60-70% stilling, og har jo fortsatt betydelige helseproblemer. Men det går riktig vei, det gjør det....

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Fastlegen mener også at jeg har lagt meg ut og at dette skyldes hc. Så jeg må innrømme at jeg ønsker å trappe ned også pga det med vekt. Liker ikke føle meg sånn som jeg er nå. Å trappe helt ned er kanskje ikke akuelt, men å halvere dosen skal jeg gjøre et forsøk på - over noen mnd. Så får jeg se om det går. Er litt deppa for dette nå, at jeg må stressdosere sånn pga sykdom og kommer helt ut av det, MEN jeg gleder meg jo egentlig også litt over at formen er blitt ganske bra. Føler at stoffskiftesymptomene er forsvunnet og at kampen nå står om binyerene.
    Forsvunne stoffskiftesymptomer er bra! Gratulerer! Jeg har jo også gått mye opp i vekt som jeg har skrevet før. Og det er også kommentert av min fastlege (Hæ!!!! Du har lagt på deg!!!!) Litt kom da jeg startet med hc (det var vel snakk om et par kilo, kanskje?), men det meste kom da jeg startet med DHEA. Muligens er det pga hc at jeg ikke klarer å gå ned igjen selv om jeg sluttet med DHEA i sommer. Men i løpet av jula har jeg nok blitt litt smalere. Folk har kommentert det. Har ennå ikke vekt (droppet å kjøpe det, veiing gjør meg bare deprimert uansett), så jeg vurderer vekten om klærne sitter løsere eller ikke.

Etter tips fra legen startet jeg med gurkemeie (curcumin) for ca fire uker siden. Klagde min nød over vektøkningen. Gurkemeie kan ha effekt på hvordan kroppen lagrer fett. Selv om jeg har forstått dette som en slags "forebyggende" effekt. I tillegg tyder ting på at det har gunstig effekt på leverfunksjon, har antinflammatorisk effekt, hjelper med pms-plager, er en kraftfull anitoksidant og har postitiv effekt på utviklingen av diverse sykdommer som altzheimer, visse typer kreft og Chron's og UC mm. Tar alle slike påstander med en klype salt. Men jeg har bestilt ny boks fra Iherb og tenker å fortsette med gurkemeie. Oppstart av gurkemeie faller også sammen med bedre form. Håper utviklingen fortsetter, uansett og det skyldes gurkemeie eller ikke.

Noen lenker:
    http://www.klikk.no/helse/dinkost/ve...icle463481.ece
    http://lpi.oregonstate.edu/infocente...cals/curcumin/
    http://www.advance-health.com/curcumin.html
    http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...tural/662.html

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn