Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Det at du har fått mensen tror jeg henger sammen med at kroppen din har fått t3.
Enig. Mangel på stoffskiftehormoner gir menstruasjonsforstyrrelser. Det vanligste er kraftig menstruasjon, men det motsatte kan også skje, med sparsomme blødninger eller ingen mens i det hele tatt. Problemer med å bli gravid kan også forekomme.

Jeg har hatt ganske kortvarige blødninger siden jeg var omtrent 20 år (da tror jeg problemene begynte å vise seg), og for et par år siden svant blødningene bort. Da jeg startet på 50µg Levaxin fikk jeg mensen en gang, det samme da jeg etterhvert gikk opp til 75µg, og så to ganger etter at jeg startet på 100µg. Etter at jeg gikk ned til 87,5 forsvant menstruasjonen igjen. Så jeg ser helt klart en sammenheng.

Mønsteret ser ut til å være at jeg får en "topp" når jeg går opp, og det setter i gang mensen. Hvordan det blir når jeg finner en stabil vedlikeholdsdose vet jeg ikke. Jeg skal i hvert fall litt opp igjen. I en alder av 52 år så skal jeg liksom være et sted i overgangsalderen, men jeg føler meg ikke helt trygg på det. Tiden vil vise.

Det normale for deg burde vel være at du har blødninger, så om de stopper opp er det vel et signal om at du får for lite.