Jeg lurer sånn egentlig på om jeg er plaget av lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager, som også kan skyldes andre ting.

Mitt anti-tpo er akkurat på nedre grense for normalverdi og det var bare tilfeldig at den liksom havnet over normalverdien og ikke under.

Blodprøvene viser at
- Jeg er lavt på B12. Har fått TrioBe og skal ta TO om dagen i en periode
- Lavt på D-vitamin. Jeg tar nå ekstra d-vitamindråper
- S-tsh er på 0,17. Nedre normalverdi er 0,20

Ellers er alt okei, bortsett fra jeg har en eller annen infeksjon i kroppen da lymfocyttverdiene er ganske høye.

Etter hva jeg har funnet ut om symptomer på lavt stoffskifte så har jeg disse
- Trøtt, energiløs, tiltaksløs og LAT. Jeg har alltid måtte mote meg opp før jeg kan gjøre ting rett og slett fordi jeg ikke "gidder".

- Har slitt bittelitt med hukommelsen de siste årene. Det ble bedre etter at jeg slutta å drikke lightbrus, men fortsatt kan jeg få ticks hvor jeg tenker noe, snur meg og har glemt det. Har vært i CT - jeg har ingen problemer i hodet.

- Trykkfølelse i svelget, svimmel, hodepine. Svimmelheta og hodepina kan skyldes at jeg er svært stram i nakkemuskulaturen og er betent occipinalt.

- Kviser på skuldrene.

- Tidvis urolig søvn

- Har ALLTID og uten unntak bihulebetennelse når jeg har influensa

- Hvilepuls på 44. Det skal sies at jeg trener mye og er i god form.

- Lavt b12

- Lett irritabel

- Karpaltunnel syndrom. Borte etter jeg la om til lavkarbokosthold

- Øyne som svir og renner av og til. Borte etter jeg la om til lavkarbo.

- Skjøre negler som revner for ingenting. Blir straks mye sterkere når det inntas ekstra b-vitamin.

- Tørt hår. Det skal da sies at jeg styler håret mye med føner og tenger og det sliter jo på.

- Håravfall. Har tilskrevet dette 50 kgs vektnedgang da og at det er telogen effluvium.

- Blør gjerne mye under menstruasjon. 5 ukers syklus.

- Fryser (har tilskrevet dette at jeg ikke har så mye polstring på kroppen lengre)

Legen mente stoffskiftet var i grenseland og gjøre noe med dette var å bevege seg i ytterkantene av akseptabel legestandard. Men vi kunne gjøre en testmedisinering, men da ble det bare en testmedisinering, og ikke før i slutten av denne måneden fordi han ville se effekten av TrioBe først.