Sitat Opprinnelig skrevet av kamp Vis post
Jeg spurte ikke legen i dag fordi jeg regnet med at svaret han hadde sagt ikke vil være det jeg opplever.

Kan stoffskifte endre av seg selv?

Noen ganger lavt og noen ganger høyere?
Kroppens veier er uransakelige... men erfaring viser at selv om det svinger for en del så vil behandling i de fleste tilfellene være livsvarig. Det betyr dog ikke et livsvarig dårlig liv bare man får god behandling. Men det kan nok hende du må slåss for den.

Sitat Opprinnelig skrevet av kamp Vis post
Husker bare når jeg satt i usa på stranden med langarmet genser, bukse og teppe og frøs.. Mens foreldre lå å solte seg..
Når jeg var hjemme 3-4 uker senere frøs jeg ikke så mye.
Selv har jeg såkalt hashimoto's med antistoffer målt av typen anti-TPO... Disse kommer sammen med at immunforsvaret går ute av spinn. Jeg har i flere år før diagnosen vært bedre om sommeren, spesielt seinsommeren. Selv tror jeg dette har vært i sammenheng med økt d-vitamin og derigjennom et "riktigere" immunforsvar i perioder. Denne forklaringen "passer ikke" med det man idag vet om stoffskifte med hypofysesvikt. Men hvem vet. Det finnes sikkert en haug antistoffer som vi ikke kan måle/vet å lete etter ennå. Ulempen er at siden vi ikke vet noe - så vet vi heller ingenting om hvordan vi skal rette på ÅRSAKEN til problemene. Vi kan bare lappe på resultatet. Dvs tilføre stoffskiftehormoner når resultatet er at vi får for lite.

Jeg skulle gjerne ha fjernet all anti-tpoen... mens jeg ennå hadde litt futt igjen i kjertelen.