Syntes det er veldig rart at legen din for 20 år siden så at struma ikke var noe å tenke på (eller kanskje ikke når jeg tenker på hvor lite fastlegene i Norge egentlig gjør).
Selv har jeg knutestruma og har fått beskjed fra legen min her i Egypt å ta en ultralyd en gang i året for å "holde med knutene. Legen min i Norge kjente på halsen min i 20 sekunder kanskje og kunne ikke kjenne noe unormal så da trengtes ikke videre undersøkelser.

Legen min i Egypt kjente på halsen min veeeldig lenge og kunne heller ikke kjenne noe unormalt men han sa at vi skulle ta en ultralyd for sikkerhetsskyld og da fant man jo noen knuter som var store i forhold til min alder, og jeg måtte ta en biopsi (alt viste seg å være bra).

Jeg klagde faktisk rett som det var om svelge/kvelningsfornemmelser til legen min i Norge og hun mente det bare var angst noe jeg var og er helt uenig i menjeg visste jo ikke noe bedre selv den gang da.

Ellers er jeg enig med andre at du burde skifte lege og få en som tar deg på alvor og er villig til å se på andre ting enn angst og depresjoner, og få utskrift av blodprøver slik at du selv kan følge med på det som skjer med deg;-)