Viser søkeresultater 1 til 10 av 21

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    36
    Meldinger
    13

Standard Sv: Hypothyreose? Noe annet?

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    For stoffskifteprøver:
    Ikke nødvendigvis fastende (jeg har ikke sett noe om betydning av mat/ikke mat), men definitivt medisinfastende (uten stoffskiftemedisin). Avtal å ta blodprøvene så tidlig som mulig, ja.
    OK. Jeg mener jeg leste et sted at også matinntak kunne ha betydning, men da husker jeg sikkert bare feil. Jeg kan vel uansett møte "matfastende" i tilfelle de vil sjekke blodsukkeret eller ta andre blodprøver der det kan ha noe å si. Stoffskiftemedisin har jeg jo ikke tilgang på, så det skal ikke bli noe problem

Er det andre ting jeg bør forberede meg til legebesøket med? For eksempel å måle morgentemperaturen og skrive ned den hver dag, ta pulsmålinger, skrive liste over hva jeg spiser, eller noe annet?

Sørg for å få tatt anti-TPO denne gangen. Denne er som du sier en viktig markør og vil kunne bekrefte (om den er positiv men ikke avkrefte ved fravær) om du har en påbegynt hashimoto's.
    Ja, denne gangen skal jeg forsikre meg om at de prøvene jeg vil ta, blir tatt. Sist gang spurte jeg jo om de kunne sjekke stoffskiftet, og legen avfeide spørsmålet med en gang: "jada, vi sjekker det, vi sjekker alt!"... Og så viste det seg altså at det eneste som ble testet var TSH og FT4.

Finner ikke legen ut noe nå, så skal jeg nok vurdere å dra til en privatklinikk ja. Noe må jo være galt... Har lest en del om det på forumet her, både Heggeli og andre

Forresten - har du følt deg bedre i sommer... mot seinsommeren, eller har det vært like ille hele tiden?
    Det kan jeg egentlig ikke huske noe særlig om . Jeg har vært verre nå den siste måneden i alle fall, men er usikker på hvor mye bedre jeg var da enn i vår/høst. Jeg hadde en lang sommerferie og hvilte mye...

Edit: Glemte å kommentere det siste du skriver. Ja, det er skremmende! De forrige blodprøvene ble tatt en god stund etter lunch, fordi jeg ringte inn om morgenen og faktisk fikk time senere samme dag. Den gang visste jeg ikke at TSH har døgnvariasjon... Anti-TPO vil vel også stå frem som en god markør for om det skjer noe galt med kjertelen, og eventuelt være grunnlag for prøvebehandling (pga symptomer) dersom TSH og FT4 befinner seg rett innenfor referanseområdet. FT3 har jeg ikke så store kunnskaper om, men jeg leser stadig rundt på forumet og prøver å lære
    Sist endret av Mod; 14-11-12 kl 15:28 Begrunnelse: Innlegg anonymisert
    Jeg har slitt en del med typiske symptomer for hypothyreose siden i høst.

Lignende tråder

1. Påvirkning av binyrene, kortisol evt. annet, stress
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 24-03-08, 22:34
  2. Lavt blodsukker og annet spørsmål fra Lilja :)
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 14
    Siste melding: 25-03-07, 21:19
  3. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 28-09-06, 16:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine