Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 127
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard Mitt Balder besøk, lymfedrenasje, høyt blodtrykk

I begynnelsen av mai tok jeg turen til hjemlandet Norge, for å besøke familie og venner, og også får å ta en tur på Balder.

Som de fleste her vet så har jeg Hashimoto, B12 mangel og har hatt problemer med Kalsium mangel. Jeg sliter også med for fet lever.

Jeg har vært under behandling side mars 2005. Og ting har blitt bedre, mye bedre. Men det er flere ting som kunne ha blitt enda bedre.

Så jeg tok turen til Balder, der ble jeg sugd tom for blod.
    For noen uker siden så tikket alle slags blodresulteter hjem i postassa til min far:

- den bekrefter stoffskifte problemer, og også hashimotos
    - den bekrefter B12 mangel, selv om jeg bruker sugetabletter, er det for lavt
    - jeg har for høyt kobber i blodet
    - jeg har høy CRP (betennelse sjekk i blodet)
    - jeg er fremdeles positiv for Epstein Barr virus (fra begynnelsen av 1990 tallet)
    - det var noen andre prøver som var positiv for betennelse
    - jeg har høyt fastende insulin (116, hvor høyeste grense er 120)

Og så kommer det verste, matvare intoleranser:
    - gjær, bakegjær
    - gjær, øl
    - tranebær
    - alfalfa
    - havre
    - bygg
    - hvete
    - sopp

Jeg skal tilbake til Norge (bryllup) og Balder i begynnelsen av Juli. Det blir spennende å se hva legen (Ljøgodt) har å si om dette.

I mellomtiden så har jeg begynt med lymfedrenasje. Jeg sitter fast og full med vann. Mitt egent personlige svømmebasseng liksom Det er vistnok ille i følge fysioterapeuten som behandler dette.
    Jeg har også høyt blodtrykk, håper dette kan bli lavere med lymfedrenasjen.

Det hender jeg gir meg selv sportsmassasje i gave.
    Ved siden av dette så trener jeg 3 timer i uken: fitness og pilates.
    Så jeg holder meg positiv til verden... men det er skikkelig trist at jeg må slutte å spise pizza, pasta, brød etc... verden er liksom ikke helt snill med meg

En veldig fin gladmelding: min nye fastlege i Nederland har vedkjent at jeg har stoffskifte problemer. Hun har gitt meg 25% økning av T4 tabletter, mens spesialisten sa alt var bra... Jeg var utrolig positivt overrasket

Jeg skal holde dere oppdatert!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard TSH synker, men FT4 går nesten ikke oppover...

Heisann,

I midten av mai ble Thyraxen min hevet fra 100mcg til 125mcg. Ca 6 uker etterpå hadde jeg en sjekk hos legen som viste litt rare prøve resultater.

14 mai (husker ikke referanseområdet 100%):
    TSH 1.7 (0.2 - 4.0 ca)
    FT4 15.4 (12 - 24 ca)

26 juni:
    TSH 0.65 (0.2 - 4.0)
    FT4 16.5 (12 - 24)

Det ser ut til at TSH reagerer helt fint på 25% forhøyning. Men FT4 reagerer ikke like bra.
    Er det flere som har opplevd dette? Noen som har en ide hvorfor FT4 ikke går mye oppover?

Ved forrige forhøyning i November 2006 gikk jeg fra 75 til 100.
    Da ble jeg super hyper og FT4 var på ca 25, mens TSH var 0.05 eller lignende.

Takk takk
    Siv Cath

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

hei SivCat
    Jeg har hatt enda rarere prøvesvar etter doseøkning har fT4 til og med gått ned. Din reagerer iallfall riktig, så kanskje det tar lenger tid enn 6uker ?
    Er stoffskiftet lavt kan det ta lang tid å få stabile doser.
    Kanskje er diagnosen din moden for en revurdring ?
    Sløyfe subklinisk ?
    Dosen begynner å bli helsupplerende vel ?

Min erfaring kan du jo lese om, men den er jo blitt slik fordi jeg fikk alt for lav dose. Og kanskje har andre også for lav dose om TSH er over null.
    Dosen min ble null på en tredjedel av den dosen jeg bruker idag.
    Men en må såklart ha en individuell tanke om dette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen
    hei SivCat
    Din reagerer iallfall riktig, så kanskje det tar lenger tid enn 6uker ?
    Er stoffskiftet lavt kan det ta lang tid å få stabile doser.
    Kanskje er diagnosen din moden for en revurdring ?
    Sløyfe subklinisk ?
    Dosen begynner å bli helsupplerende vel ?
    Jeg har også tenkt over at det kanskje går litt lenger enn 6 uker. Men forrige gang så spratt den rett opp, og det merket jeg også. Men nå reagerer ting litt tregere. Så du kan nok ha rett at den ikke er subklinisk lenger.
    Antar at du bekreter mistanken min... at ting tar tid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er nok desverre nødt til å bekrefte mistanken sivcat.
    Jeg har iallfall brukt rikelig tid - det er vel derfor jeg syns det er viktig å formidle noen av erfaringene mine.
    Håper at de kan være relevante for noen iallfall.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Jeg tror at vi alle har forskjellig erfaringer , men at vi kan dra nytte av andres også At en ting er slik den ene gangen, er kanskje ikke så den andre.

Trist men sant

Jeg skal på Balder på fredagen (ett lite besøk hjemme) da blir det interessant å se hva de sier der med tanke på alle problemene.
    - lavt stoffskifte hashimotos
    - lavt b12
    - for mye tykk galle i levera
    - matvare intoleranse
    - for høyt kobber i blodet
    - fortsatt Epstein barr virus aktiv
    - infeksjoner i kroppen...

Veldig spent

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Da har jeg vært på Norges besøk og hos Dr AKL på Balder igjen for å se hvordan min nye hverdag ser ut, og den ser somber ut, spør du meg

Ved siden av skjoldbrukskjertel problem, B12 mangel og en del andre problemer (artrose etc), så har jeg da også matvare intoleranse.
    Ikke bare må jeg stoppe med hvete, havre, bygg, gjær, tranebær, sopp etc, men det er full stopp av sukker og enhver substans som har gjærings prosess etc.

Det betyr full stenalder kost: rent kjøtt (kylling, kalkun, lam, storfe), frukt, bær og grønnsaker. (Fisk er også veldig lov, men jeg kan ikke fordra fisk).
    Så all pose- og hermetikk mat er forbudt. All slags frukt juice. All søt melk. Alt med sukker. Peanutter og Cashew nøtter, etc, er ikke lov. Ei heller modnet ost (Jarlsberg, Norwegia, Gouda etc) og ingen sauser med eddik.

Så det skal bli moro i fremtiden.
    Har allerede merket en del bedring i magen min. I fra å ha hatt diare nesten 9 år på rad, så er magen stein hard
    Men jeg regner med at det bedrer seg etter hvert.

Forhåpentligvis så blir resultatet en bedre mage, null senkning/infeksjon i kroppen, og en tynnere Siv 8)

Jeg skal holde dere oppdatert

Å ja... kanskje nevne det også: Lymfedreinasjen går veldig bra. Kroppen er mykere og jeg kan gjøre mer med mindre smerte. (Huden er ikke 1 størrelse for liten for meg lenger liksom).

Blodtrykket mitt har også gått ned en del, og det kan jeg også føle etter at jeg gikk opp med 25 microgram med Thyrax (Nederlandsk T4). Følelsen av at noen gir meg en konstant klem er liksom ikke der lenger.
    Jeg liker klemmer, men helst ikke i mer enn noen sekunder om gangen

Jeg skal også begynne med B12 sprøyter igjen. Fått resept på Balder. 1 gang i uken i 6 uker, deretter 1 gang i måneden. Så i dag settes sprøyta for første gang på ca 2 år Gleder meg til fremgangen der

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard 5 kilo på en måned etter gluten- og gjærfri kost

Heisann alle sammen,

I Mai fikk jeg vite at jeg hadde en del matvare intoleranser. I juli så fikk jeg vite hva jeg måtte kutte ut å spise i tillegg til det jeg hadde intoleranse for (gjær, glutenprodukter, eddik, ost, nøtter, melk, sukker, etc etc etc).

I løpet av August måned så gikk jeg ned 5 kilo (uten å egentlig merke det, for jeg var så opptatt av å flytte hjem fra Nederland og avslutte jobb etc) på denne dietten.

Jeg tørr ikke å håpe for mye på å gå ned videre 5 kilo pr måned, men blir det ett par kilo pr måned hvis jeg fortsetter å følge dietten, så er det klart at den virker.

Ikke bare er magen min mye bedre, jeg føler meg mer opplagt også. Samt at jeg har en del mer energi. Kroppen har mindre væske inhold... og forhåpentligvis er det fettet, og ikke musklene, som forsvinner

Tenkte jeg bare skulle dele det med dere! Kanskje det er flere som bør vurdere å sjekke seg for intoleranser i matveien?

Siv Cathrine

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Så fint for deg!
    Jeg selv gikk ned 20 kg og nå ble legen min betuttet og tok masse blodprøver uten at jeg ba om det og alle er veldig veldig fine......og sulen har jeg ikke vørt og jeg måtte kutte ned på levaxindosen med en halv tablett, altså 62µg. Det merket jeg selv og gjorde selv (fordi jeg ikke fordrar å være overmedisinert) og prøver etterpå viser at jeg ligger helt riktig an.

Hvordan testet du deg?
    Jeg ver hod helehtsterapeut, og hun kom fram til noe, og først reagerte jeg jo selv veldig på gluten og melk, ganske plutelig og tydelig, og så brukte jeg yorktest og jeg har IgG antistoffer mot gjær og litt mot skalldyr, kiwi, og bønner.

Men hvordan test tok du?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Heisann,
    Jeg var hos Anne Kathrine Ljøgodt på Balder. Hun bestilte blodprøver på intoleranse i ett laboratorie i USA. De kom tilbake med godsakene...

Jeg er fremdeles på 125mikrogram av T4 og trives godt der. Mulig at jeg føler at blodtrykket er litt høyt, da er det mulig jeg bør øke til 150. Men med dietten og medisiene jeg er på nå, så er jeg rimlig happy.

Har jo akkurat flyttet tilbake til Norge også, og begynt ny jobb... det tar mye energi, men det er ikke værre enn at jeg sover litt ekstra, så går det over

Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Endelig...
    Av Aina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 31
    Siste melding: 08-11-10, 10:16
  2. YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 14-01-08, 21:03
  3. Endelig hjælp!
    Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 03-12-07, 14:56
  4. Endelig diagnose
    Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 04-04-05, 10:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn