Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
12-03-10, 18:04 #3
Sv: Hva er binyretretthet?
Hei Johanne! Jeg er nok ikke noe orakel, men har ved dyrekjøpt erfaring tilegnet meg litt kunnskap. Nå har jeg ikke lest alt du har skrevet, så kanskje sier jeg noe som ikke stemmer for deg, du får bære over med det. Om du ikke har gjort det, anbefaler jeg deg å lese Wilson. Boka finnes på dansk og engelsk. Han har en fin nettside, hvor det står mye nyttig (se på forsiden av forumet, mange fine nettsteder å lese mer om binyrer). Blant annet nevner han adaptogener. Adaptogener kan være viktige, les på engelske Wikipedia om dem (lakrisrot er fint dersom blodtrykket ditt ikke er høyt, sibirsk ginseng, Ashwaghanda m fl). Å få nok vitaminer er viktig. Vitaminer som C vitamin 1,5 -2,5 gram pr dag er bra for binyrene, øk langsomt så du ikke får diare, Bvitaminer, mineraler, sunt kosthold, spise ofte for ikke få lavt blodsukker. Kutt ut sukker, hvetemel, kaffe, svart te og alkohol. Det er gift for binyrene.
Blodprøver: legen bør sjekke deg for ME, for sikkerhets skyld. Du bør sjekke om du har nok jern, B12, vitamin D3 bør ser bra ut, zink, magnesium og selen er også viktig. Flere av disse kan vist gi liknende symptomer om verdiene er lave. Få tatt alle prøver til stoffskiftet, inklusive rT3. Legen bør også sjekke de andre hormonene dine, progesteron, pregnenolon, DHEA. Spyttprøve bør selvsagt bli tatt.
Bruker du T3 medisin, eller kun T4? Det kan være at du, som er uten kjertel, ikke klarer å konvertere T4 til T3, som det var for meg. Da får du mange hyposymptomer, som likner på mild binyrebarksviktsymptomer. Om du ikke har T3, sørg for å teste ut dette• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 953Siste melding: 09-09-14, 21:29 -
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 3Siste melding: 24-08-05, 18:37

Svar med sitat

Bokmerker