Jeg har gått gravid 2 ganger og har vært utsatt for mye av det som Anisa beskriver. Det ene svangerskapet brukte jeg kun levaxin og det andre svangerskapet kombinerte jeg levaxin og liothyronin. Dosen min ble ikke justert under noen av svangerskapene. Jeg hadde ikke lette svangerskap, men jeg fikk begge gangene to flotte jenter (begge over 4 kg). Dette tiltross for at jeg slet med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) under første halvdel av svangerskapene. Det betyr jo at i tilegg til at medisinene ikke ble økt som kom de hyppig i retur. Da jeg ventet min yngste lå jeg noen uker på sykehus med parenteral ernæring. Under denne perioden ble jeg undersøkt daglig av gynekologer og ingen av disse kommenterte noen risiko ved å bruke liothyronin under svangerskapet. Det er tull at dette skal være usunt for babyen. Hormonet produseres jo i kroppen normalt...også når du er gravid. Det man skal være nøye på er at dosen ikke er for høy og ikke for lav.

Nå vet jeg at du ville høre solskinnshistorier og kanskje oppfatter du ikke min historie slik, men det gjør jeg. Jeg har to flotte velskapte jenter og kanskje hadde jeg vært like kvalm om jeg ikke hadde stoffskifteproblemer. Det får jeg aldri vite. Men det jeg vet er at begge svangerskap både med og uten lio var veldig like og begge jentene mine er helt slik de skal være. Den yngste er nå 8 år gammel og har tålt lio i svangerskapet veldig godt. Lykke til med en evt baby.