Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
27-11-09, 19:02 #18
Sv: Prøver lege i Belgia!
Søde Lulu. Tusind tak for nyhederne.

Men jeg vil gerne sige lige ud "af landevejen", som man siger i Danmark: skulle jeg stå over for et valg - hvem/hvad jeg skal stole først og fremmest på - vil mit valg så afgjort falde på Hertoghe! STTM-bogen er guldværd, men ikke som metode-anvisning. Det måtte mange sande, også her på forummet. Du kan nærlæse Ruths tråd Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet, specielt fra indlægget nr. 105 og fremdeles... så kan du se, hvor meget ulykke en blind anvendelse af fremgangsmåder beskrevet i STTM-bogen også kan forårsage. Følg hellere lægen end bogen, er min bøn til dig. Specielt når lægen hedder Hertoghe.
Når Hertoghe siger, at han mener du skal have en livsvarig binyrestøtte - siger han det udfra sin kundskab og sine erfaringer med patienter som du. Vi skal jo alligevel gå på thyroid-hormoner for resten af livet, så for min skyld gerne også på binyrestøtte. Vi ved alle hvor svært det er at få ørenlyd hos lægerne og at største parten af stofskiftepatienter aldrig får binyrestøtte via deres læger. De går derfor "halvt-behandlede" og lider under det på livstid. Det behøver du ikke, gudskelov.
Når du vågner op med ophovnet ansigt, kan dette jo være forårsaget af alt muligt andet. Man kan ikke få "månensigt" så hurtigt og af den dose du fik af lægen tillige med så udpræget underskud af cortisol dine prøver har vist. Ansigtet hos stofskiftesyge kan være morgen-ophovnet netop pga. af hypothyreose, uanset hvor "fine" prøver man har, når man også har hypothyreose. Det bliver bedre med tiden, efterhånden du bliver bedre af behandlingen - den totale behandling. Så jeg håber inderligt, at du ikke lader dig skræmme af udsigten til livsvarig binyrestøtte idet dette er kun en langtsigtet forudsigelse og der er ingen som siger, at netop din fremgang ikke kan resultere i, at dine binyrer kommer sig i processen, selv om Hertoghe nu ikke vil love for meget.
Please Lulu. Vær glad for STTM-bogen, men brug den ikke som opslag til anvisning af detalje-behandling. Det kan ende ret galt, kan jeg love for.
Det lyder så mildt som du beskriver optrapnings-rytmen, at jeg kan ikke forestille mig noget i vejen med også at starte på at trappe langsomt op med binyrestøtte, f.eks. som Persa har delt det op her? I min bog kan 10 mg 2 gange dagligt, "lige pludselig" og uden overgang, godt kan virke for meget at starte med.
Hvad sagde lægen om det?
Ja, tak. Dem havde jeg tænkt meget på, på det sidste.... dine børn.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Normale prøver - men mange symptomer
Av Tily i forumet Lavt stoffskifteSvar: 101Siste melding: 20-02-16, 08:17 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Ny på forumet: Mange tanker om et lavt stoffskifte som nylig har blitt verre.
Av Innana i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 23-03-10, 21:27 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 06:08

Svar med sitat

Bokmerker