Viser søkeresultater 1 til 10 av 50

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Overdosert? Eller hva skjer?

Ja der var svaret Jerene. Godt jobba

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Legg ut binyreprøvene dine med referanseområde. Hvis du brått kutter ut T3 inntaket ditt risikerer du å gå i myksødemkoma. Dette fordi du ikke har et T4 lager som kroppen kan danne T3 av. Veldig farlig. Stoffskiftebehandlingen du får er ikke bare uvanlig merkelig, men også risikofylt. Som det ble sagt tidligere her er omgangssyke eller noen annen tilstand som skulle gjøre deg ute av stand til å ta medisinene dine være farlig for deg. Skulle du oppleve dette må du ringe legevakten å forklare at du står på ren T3 behandling.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Legg ut binyreprøvene dine med referanseområde. Hvis du brått kutter ut T3 inntaket ditt risikerer du å gå i myksødemkoma. Dette fordi du ikke har et T4 lager som kroppen kan danne T3 av. Veldig farlig. Stoffskiftebehandlingen du får er ikke bare uvanlig merkelig, men også risikofylt. Som det ble sagt tidligere her er omgangssyke eller noen annen tilstand som skulle gjøre deg ute av stand til å ta medisinene dine være farlig for deg. Skulle du oppleve dette må du ringe legevakten å forklare at du står på ren T3 behandling.
    Ok.
    Da kan jeg slutte å ta den på kvelden.

Skal finne referansene fra i sommer, husker dem ikke i hode.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hvis du brått kutter ut T3 inntaket ditt risikerer du å gå i myksødemkoma. Dette fordi du ikke har et T4 lager som kroppen kan danne T3 av. Veldig farlig. Stoffskiftebehandlingen du får er ikke bare uvanlig merkelig, men også risikofylt. Som det ble sagt tidligere her er omgangssyke eller noen annen tilstand som skulle gjøre deg ute av stand til å ta medisinene dine være farlig for deg. Skulle du oppleve dette må du ringe legevakten å forklare at du står på ren T3 behandling.
    Ja, det sier mye om hvor lite legene faktisk kan om stoffskifteproblematikk, og hvor farlig det er at de faktisk ikke kan det! Ganske utrolig.. Og en behøver vel ikke være medlem i mensa for å skjønne at dette blir helt feil? Og her sikter jeg til legene, for de burde klare logiske tankeganger når de har fått litt undervisning i emnet? Mennesker som er syke og ligger nede skulle ikke behøve å utdanne seg i medisin samtidig.. Og i disse noro tider får du passe godt på deg kamp; Blondie har et meget godt poeng.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Ja, det sier mye om hvor lite legene faktisk kan om stoffskifteproblematikk, og hvor farlig det er at de faktisk ikke kan det! Ganske utrolig.. Og en behøver vel ikke være medlem i mensa for å skjønne at dette blir helt feil? Og her sikter jeg til legene, for de burde klare logiske tankeganger når de har fått litt undervisning i emnet? Mennesker som er syke og ligger nede skulle ikke behøve å utdanne seg i medisin samtidig.. Og i disse noro tider får du passe godt på deg kamp; Blondie har et meget godt poeng.

Jeg tror egentlig at jeg har et veldig dårlig opptak av lio.. Siden jeg har tatt den sammen med kalsium..? - https://www.stofskifteforum.dk/showt...070#post105070

Jeg pleier ikke å bli syk (hyperaktivt immunforsvar...) men skal få snakkket med legene nå ;)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av kamp Vis post
    Jeg tror egentlig at jeg har et veldig dårlig opptak av lio.. Siden jeg har tatt den sammen med kalsium..? - https://www.stofskifteforum.dk/showt...070#post105070

Jeg pleier ikke å bli syk (hyperaktivt immunforsvar...) men skal få snakkket med legene nå ;)
    Jo, men du har hvertfall et opptak; blodprøveverdiene viser at du har det og de viser samtidig at inntaket av t3 senker t4 og tsh.

Det er flott at du tar tak i dette!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Skal begynne med 1/2 tablett levaxin, henter det på apoteket senere i dag.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Synes dette er lurt av deg. Men du bør diskutere dosen din med legen når du skal dit. Når jeg brukte syntetisk medisin stod jeg på 20mcg lio og 100mcg levaxin. På denne dosen regnes levaxindosen for å være liten i forhold til liodosen fikk jeg vite av endokrinologisk i Tromsø.

Lignende tråder

1. Overdosert..
    Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 29-07-10, 17:53
  2. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:32
  3. er jeg overdosert???
    Av lillevenn1 i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 03-03-09, 03:53
  4. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 22:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn