Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Threaded View
-
27-12-10, 21:42 #6
Sv: Overdosert? Eller hva skjer?
Hei!
At tsh synker og t4 synker virker ganske logisk spør du meg....
Og jeg rister på hodet av legen din som ikke forstår hvorfor fordi han sikkert ikke kan nok om stoffskifte.
Først: Hvorfor danner du ikke nok t3; det var sikkert derfor du ble satt på liotyronin ikke sant? Det kan som nevnt være at det ikke blir produsert nok tsh for å produsere nok t4 som deretter blir t3; noe som kan skyldes noe feil i hypofysen.. Dette kan være en grunn...
Så; Hvorfor synker t4 og tsh når du tilføres lio? Fordi: Tsh skilles ut på grunnlag av hvor mye stoffskiftehormoner som finnes i blodbanen. Når du tar liothyronin bruker ikke kroppen din hormonene umiddelbart slik den ville gjort dersom kroppen din produserte det. Tsh produsenten (hypofysen) registrerer mye stoffskiftehormoner når du tar lio, og blir falskt lav lenge etterpå. Kroppen har jo naturlig ikke "så mye" stoffskiftehormoner svirrende rundt i blodbanen på en gang. Fordi; i en frisk kropp bestilles stoffskiftehormoner i hypofysen utfra hvor mye stoffskiftehormoner som er i blodet; tsh når skjoldkjertelen, nye stoffskiftehormoner skilles ut og forbrukes i cellene, og dette skjer i den takt cellene i kroppen forbruker stoffskiftehormoner. Nye stoffskiftehormoner bestilles så etter hvor mye stoffskiftehormoner som er i blodet; som naturlig nok minsker når kroppscellene forbruker dem. Henger du med?
hehe..
Så når du tar lio, blir tsh lav; hypofysen bestiller mindre stoffskiftehormoner fra skjoldbruskkjertelen; ergo blir t4 lav.
Konklusjon: Du har fått en noget "rar" stoffskiftebehandling spør du meg. Mulig jeg tar feil, men det funker hvertfall ikke!! De fleste får levaxin, syntetisk t4, når de har stoffskifteproblemer; for av t4 lages t3 som du mangler. Henger du fremdeles med?
Det viser seg at de fleste har det best på kombinasjonsbehandling av levaxin og lio; men forutsetningen er at t4 verdiene (levaxinen) økes så langt man tåler det, for så å supplere med t3. Noen trenger ikke supplere med t3; men forskning viser altså at dette er det beste for de fleste.
Mange bruker thyroider som er stoffskiftehormoner fra gris, som inneholder t3 og t4. Mange (eller de fleste?
) føler at dette er det beste alternativet ift stoffskiftebehandling. Dette anbefaler jeg deg, selv om fastlegen din garantert ikke vet hva det er.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker