Viser søkeresultater 1 til 10 av 339
Tråd: Blondies bok
Threaded View
-
15-12-10, 19:20 #11
Sv: Blondies bok
Ja, da var besøket på UNN avsluttet i første runde. Alt i alt en positiv opplevelse, også jeg som grudde meg sånn... Legen var hyggelig og sympatisk. Kommenterte IKKE TSH, eller det faktum at jeg delvis selvmedisinerer med HC og dosen på Erfa

Han var ikke fornøyd med morgenprøver av ACTH på 22 og Cortisol på 328. Disse resultatene var fra i sommer og han var slett ikke fornøyd med mitt cortisolnivå nå som var på 113. UNN refererer ikke med døgnvariable referansenivå på disse prøvene. Han sa at ut fra disse verdiene kunne han verken utelukke binyrebarksvikt eller hypofysesvikt. Han ville derfor ha meg inn til en synachten test tiltross for at jeg ikke var medikamentfastende og lovet å ta hensyn til medisinene jeg hadde tatt når han skulle vurdere prøvene.
Jeg sa at jeg selv ikke trodde jeg har Addisonssykdom. Men jeg setter stor pris på å bli tatt alvorlig og det følte jeg at han gjorde. Så over jul er det bare å ringe å begynne å mase etter prøvesvarene fra synachtentesten....
Itillegg sa han at ut fra prøvesvarene ville han vurdere om jeg skulle inn til en insulinbelastningstest. Vistnok ganske ubehagelig. Noen som har prøvd dette/kjenner til det?

Svar med sitat

Bokmerker