Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Jeg sliter med å diskutere jod under de forutseetningene det virker som du ønsker.Og jeg vil ikke tas til inntekt som verken jod-forkjemper eller en jod-motstander.
Nope, sådan har jeg heller ikke opfattet noget af det du skrev. Jeg burde nok har gjort meget mere ud af at formulere det tydeligere, at den eneste passage jeg skrev henvendt direkte til dig er denne:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hej smgj

Tak for et udfyldende svar, men egentlig handler det (i denne tråd) mere om "jod-i-almidelighed". Jeg har kun henvist til Stølens tråd Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..? fordi her var en bruger diagnosticeret med Hashimoto's, for hvem behandling med Levaxin først blev effektiv efter at han (Stølen) påbegyndte en supplerende behandling med tilskud af jod, på sin læges foranledning forresten.
Resten er en afrunding på alt jeg ellers skrev her i tråden og det respons jeg har modtaget før. Ikke andet.

Sånn som jeg har oppfattet materialet så er jod relativt uomtvistelig bra der hvor struma/eller annen form for skjoldbruskkjertelsvikt opptrer sammen med påvist lavt jod i et menneske. Dermed er den siden for meg mindre interessant å diskutere.
Det er også mindre interessant for andre at diskutere. Måske er det netop derfor, at det er omfanget af det interessante dvs. problematiske ved jod som dominerer her så meget, at de som læser her opfatter jod som farligt - fordi den gavnlige side af den er stort set forbigået i tavshed her på forummet.

Dersom det framkommer advarsler mot jod i tilfeller som overnevnte så er det veldig beklagelig og burde ikke skje. Om jeg har gjort det vil jeg gjerne vite hvor og skrive rettelse i de(n) tråden(e).
Det har du ikke. Det er et "jod-politisk" forløb som er flere år gammelt.