Hei! jeg er relativt ny på dette forumet men har gått gjennom en tid med mange slags symptomer og har dermed lest veldig mye mainstream og alternativt stoff på leting etter svar på hva det kan være som legger til grunn for min helsetilstand. Det var gennom dette at jeg begynte å sette tidligere plager i perspektiv og fikk mistanke om at det er en mild form for lupus jeg har. noen her sier at det er to typer lupus og det kan i hovedsak stemme, men det er ikke slik at man ikke kan ha begge to.

I mitt tilfelle fikk jeg utslett i en alder av 15 år som ikke ble diagnostisert før jeg var 27 og da ble det misdiagnostisert som psoriasis. Systemisk lupus kan ligge latent i mange år og etter hva jeg har funnet ut så kan den utløses senere i livet når thymusen (kroppens antivirus brannmur) begynner å bli svekket, under graviditet, pga mangel på næringsstoffer og tilførsel av giftstoffer som fluor, kvikksølv, magnesiumstereat etc.

På vaksinerte personer skrumper thymusen inn etter ungdomstiden , men i kulturer der de ikke vaksinerer er thymusen intakt videre i livet. I vestlig medisin påstås det at thymusen ikke er nødvendig i voksen alder og at den derfor skrumper inn, men dette er jo et resultat av at de ikke tar med vaksiner som noe som faktisk kan ha en negativ effekt på folks immunforsvar. det er mye mer å si om denne siden av saken men det er ikke meningen å stjele en tråd for å utrede dette så jeg lar det være med dette!

Det fins også tilfeller av mennesker med lupus-symptomer som ikke gir utslag på blodprøver. Jeg vet ikke hvorfor men kan komme tilbake til det senere når jeg har lest litt mere. Kan hende det har med at sykdommen har tatt en mild form, eller har kommet som resultat av amalgamforgiftning.