Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men er du på Østlandsområdet vil jeg anbefale Heggeli Helhetsmedisin. Der vil du - dersom de anser deg som stoffskiftesyk - sannsynligvis kunne få starte med Erfa i stedet for kombinasjonen levaxin/liothyronin. Erfa er tørket svineskjoldbruskkjertel i tablettform og inneholder ALLE stoffer en frisk skjoldbruskkjertel skal produsere. Den kommbinasjonen du nevner vil bare gi deg 2 av 5.

Ellers bør du - om du har - legge ut vitamin/mineralstatus og blodprosent. B12, d-vitamin og ferritin er nesten alltid lave/i underkant av normalen hos oss. Det henger sammen med opptak og sirkulasjon. Å rette på disse opp mot midten/over midten kan avhjelpe mange av symptomene. D-vitamin er viktig for å utnytte stoffskiftehormoner på cellenivå. Det samme antas å gjelde for sink og selen.
Jeg bor i midt-norge. Såvidt jeg har lest meg til, så skal en eventuell Hypothyreose 2 behandles med 2 av 5 som du skriver. Men jeg vil gjerne ha det bekreftet av flere her inne....

Som jeg skriver har jeg vært lite flink til å få med meg resultatene hjem. Bare blitt fortalt over pulten til lege. De husker jeg jo ikke lenger enn til ytterdøra desverre. Men jeg har noen.

S-Ferritin - 88 (32-355)
Vitamin B12 - 345 (160-470) (Denne er jo heller på feil side!)

Andre lave som du ikke nevner er

G-GT - 14 (15-115) (kun høye verdier har klinisk betydning)
ALAT - 11 (10-70) (kun høye verdier......)