Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Thyroid og lupus

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Du må hellere først mase på at få målt jod i døgnurin. Det er det vigtigste nu! Såfremt det viser sig at du har jodmangel - ja, så kan du gå videre med projektet og du kan sagtens skaffe den rette jod-type fra indenfor EU (f.eks. her) dvs. du behøver ingen tilladelse.

Vær obs på at der er forskel på jod-dråberne/tabletterne. Den jod-type artiklen omtaler hedder Nascent Iodine og det er IKKE produktnavn, men typenavn. Der er forskel mellem Nascent Iodine, Lugol Iodine og jodtabletterne. Til forskel for andre typer jod-tilskud kan Nascent Iodine f.eks. ikke overdoseres og kan tåles selv af de ellers allergiske, men ellers søg på navnet og du vil få meget at vide om netop denne type. Det er faktisk meget spændende læsning.

Lykke, lykke, lykke til Annis
    Tusen tusen tusen tusen takk!!!!

Og tenk at den forrige legen sa at jeg ikke må høre på andre eller lese!!! Og et annet velmenede menneske sa at det kan være at jeg er helt frisk og at det er psykosomatisk så jeg bør ikke lese om sykdommer for da skremmer jeg meg selv. da er det godt å ha en forumvenn!

Jeg tenkte at jeg skulle gi en oppdatering på gangen i sykdomsforløpet mitt sånn at andre som leser her og leter etter svar, kan se om det er noe som de kan ha nytte av å lese. Jeg sa tidligere at jeg heldigvis ikke hadde sommerfuglutslettet, men nå har jeg hatt en periode på 3 uker der det begynte å oppstå nye ting.

Det begynte med følelsen av å ha et papir på venstre tinningen. (samme side som strumaknutene er).Dette utviklet seg til brennfølelse. Etter etpar dager spredde bennfølelsen seg til hele hodet, brystet, og ryggen. Jeg fikk røde flekker på noen av knokene på hender o føtter sammen med leddsmerter som flyttet seg rundt i kroppen.

Fikk også "pins and needles" i akilles-senene og andre steder. I den forbindelsen fikk jeg antydning til sommerfuglutslettet. Så fikk jeg et sår bak amalgam-tannen min og periodevis mye smerter på den siden av hodet. Det brant skikkelig i halsen da jeg drakk Cola (dumt, men jeg var på besøk), men ikke da jeg drakk feks farris. 2 uker senere fikk jeg halsbetennelse og stemmen forsvant helt. Da fikk jeg tydelig sommerfuglutslett og røde flate merker på brystkassen og på strumaen. Hele kroppen var lettere "solbrent" hvilket er typisk for lupus.

Da jeg fikk antibiotika gikk disse symptomene tilbake. Går fortsatt på dette, men så fikk jeg en neglerots-betennelse i venstre stortå, venstre venstre venstre...hele tiden, noe som har fått immunforsvaret til å danse salsa. Det prikker og stikker og gjør vondt i leddene, Så nå er det igang med ryggsmerter (håper bare ikke det er i nyrene det foregår) magesmerter, brennfølelser på rygg og lår, og "papir" på venstre tinning igjen. Ikke mye psykosomatikk ute å går her dessverre.

Imorgen skal jeg til lege og ta alskens prøver, så nå får vi se...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Thyroid og lupus

Tak, tak, tak, taaaak Men hvad bliver det til med denne hersens døgnurin-prøve? Det skriver du ikke noget om...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Tak, tak, tak, taaaak Men hvad bliver det til med denne hersens døgnurin-prøve? Det skriver du ikke noget om...
    Skal mote meg opp og e om å få med meg en dunk i morgen. Det er vel følelsen av å mase om å få tisse og tisse og tisse og levere det inn, som er litt fremmed, men hva da? Det finsjo folk som må levere bæsjeprøve også....
    Bra å bli sparket igang og få ut furien i seg selv !!!!! hehe

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Ja! Nå har jeg vært hos legen og mast om den hersens døgnurin prøven og fikk til svar at de antageligvis har sluttet med dette i forhold til jod!!! Men han skulle sjekke det for meg. Da jeg sa at jeg kan hende ikke får nok jod pga at fluoren nuller den ut, sa han at da vil man få falskt resultat i døgnurin-prøven. Ikke vet jeg hva han mente med det. Jeg tar selolje-kapsler og spiser en boks makrell hver dag samt tar flytende vitaminer hver dag med jod og håper det kan hjelpe, men dette har jeg ikke gjort i mer enn noen få dager siden jeg trodde jeg var hyperthyroid og skulle unngå jod.

Så får jeg se til å få tak i nascent iodin og ta "jod på innsiden av håndledd-testen".
    Det er en kamp man må kjempe for å kunne ta hånd om sin egen og familiens helse på beste og mest naturlige måte!

Nodulen i halsen dekker litt over pusterøret så det blir nok en kamp å overbevise legene om at jeg vil unngå operasjon. Men det er jo jeg som bestemmer over min egen kropp!

er det noen her som har prøvd thyroid throu som også kalles T18? Kan man få det inn i landet?Kanskje et emne for en ny tråd?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Thyroid og lupus

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Ja! Nå har jeg vært hos legen og mast om den hersens døgnurin prøven og fikk til svar at de antageligvis har sluttet med dette i forhold til jod!!! Men han skulle sjekke det for meg.
    Sikke nogen sludder (hvis det skulle passe)! Hvordan ellers skulle man måle om man har jodmangel, jod nok eller overskud af jod i kroppen??

"På verdensbasis er jodmangel meget utbredt. Tall fra WHO 1994 viser at så mange som 1500 millioner mennesker lever i områder med endemisk jodmangel. Det svarer til 30% av jordens befolkning. Jodmangel er særlig utbredt i Asia, Sør-Amerika og Afrika. Også i Europa er jodmangel vanlig, særlig i de sydeuropeiske landene. I 1992 var det bare 6 europeiske land hvor det ikke var endemisk jodmangel - Østerrike, Sveits, Island, Sverige, Finland og Norge. Ifølge WHO er jodbehovet minimum 150 μg/døgn (1,2 μmol/døgn) hos voksne, omtrent 200 μg/døgn (1,6 μmol/døgn) hos gravide og 290 μg/døgn (2,3 μmol/døgn) hos ammende. Kliniske forsøk tyder på at det optimale inntaket for voksne er høyere, antakelig 200-300 μg/døgn (1,6-2,4 μmol/døgn). For å undersøke om det foreligger jodmangel er det best å måle jodutskillelsen i urinen." (Mere: Døgnurin - Jod, Unilabs.no)

Da jeg sa at jeg kan hende ikke får nok jod pga at fluoren nuller den ut, sa han at da vil man få falskt resultat i døgnurin-prøven. Ikke vet jeg hva han mente med det.
    Hvis du ikke har cuttet fluor ud (tandpasta m.v.) så GØR DET! Men ellers insister på at få den prøve foretaget... synes jeg.

er det noen her som har prøvd thyroid throu som også kalles T18? Kan man få det inn i landet?Kanskje et emne for en ny tråd?
    Det hjælper altså at bruge søgningen på forummet.... https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4904

Og nu kalder Øresundsbroen og ha` en fin weekend
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sikke nogen sludder (hvis det skulle passe)! Hvordan ellers skulle man måle om man har jodmangel, jod nok eller overskud af jod i kroppen??

"På verdensbasis er jodmangel meget utbredt. Tall fra WHO 1994 viser at så mange som 1500 millioner mennesker lever i områder med endemisk jodmangel. Det svarer til 30% av jordens befolkning. Jodmangel er særlig utbredt i Asia, Sør-Amerika og Afrika. Også i Europa er jodmangel vanlig, særlig i de sydeuropeiske landene. I 1992 var det bare 6 europeiske land hvor det ikke var endemisk jodmangel - Østerrike, Sveits, Island, Sverige, Finland og Norge. Ifølge WHO er jodbehovet minimum 150 μg/døgn (1,2 μmol/døgn) hos voksne, omtrent 200 μg/døgn (1,6 μmol/døgn) hos gravide og 290 μg/døgn (2,3 μmol/døgn) hos ammende. Kliniske forsøk tyder på at det optimale inntaket for voksne er høyere, antakelig 200-300 μg/døgn (1,6-2,4 μmol/døgn). For å undersøke om det foreligger jodmangel er det best å måle jodutskillelsen i urinen." (Mere: Døgnurin - Jod, Unilabs.no)

Hvis du ikke har cuttet fluor ud (tandpasta m.v.) så GØR DET! Men ellers insister på at få den prøve foretaget... synes jeg.

Det hjælper altså at bruge søgningen på forummet.... https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4904

Helt enig med deg! Det er en skandaløs løsning å ta bort testen!!!!!

Fluor kuttet jeg ut for 4 år siden! Provoserende å finne ut i ettertid at jeg har hatt det i tennene uten å vite om det!!!

Søke på forumet ja1Gjør det stadig vekk, men har vel ikke gjort med henhold til den saken der. kortidshukommelsen er litt sløv for tiden

Jeg har skrevet følgende mail til tenner og helse, en organisasjon hvis link lå på din tannleges hjemmeside. http://www.tenneroghelse.no/default....=2&type=search Så blir det spennende hva jeg får til svar!!!

Hei!

Jeg har nettopp vært hos tannlege og spurte om de nye plastfyllingene inneholder fluor, bisphenol A og aliminium og fikk bekreftet at dette fortsatt brukes. Mitt spørsmål til dere er om dere har satt fokus på dette? BPA er en homonhermer og det er jo slått alarm om bruken av dette stoffet i såler, tåteflasker og lignende. men ikke ble det nevnt at dette også fins i tennene hos de som har byttet ut amalgam, og de som har fått fylt tenner etter at de sluttet med amalgam.BPA forårsaker skjoldbruskkjertel-sykdommer, infertilitet, for tidlig pubertet, misdannelse i kjønnsorganer...Fluor er heller ikke heldig å ha i tennene og det er et vitenskapelig faktum at fluor nuller ut jod og dermed kan forårsake skjolbruskkjertel-sykdommer. Aliminium er jo kjent at det ikke er heldig for menneskelig konsumering.

Er det ikke på tide å sette fokus på dette? Selv har jeg fått en 5 cm svulst i skjoldbruskkjertelen etter å ha fått plast i tennene. Er det meningen at folk skal gå i uvitenhet i årevis til det plutselig kommer en ny opplysnings-kampanje a la amalgam-opplysnings-kampanjensom dere er med å gå i bresjen for! I mellomtiden blir flere og flere syke, tannlegene tjener sine penger, legene må rydde opp, og så har vi en ny omgang med utskiftning til BPA, fluor og aliminiumsfrie fyllinger.

Venter spent på svar, Takk!!

Vi må kjempe for vår rett til god helse!!! Min manns Svenske tante bruker å si:"De' e' mycke med det jordiska"

God tur til Sverige!!!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg fikk iallfall en jodanalyse på døgnurin i det herrens år ... 2010.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Får mase videre da, sev om de mener det ikke er mulig å ha for lite jod i dette inbilte fiskespiser-land.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Kan jeg spørre deg hvilken sykehuslab som gjorde analysen? Så kan jeg jo si at de kan sende dunken i posten om de fortsetter å bortforklare behovet for prøven.

Lignende tråder

1. Lupus/sjøgrens
    Av pusur i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 10-12-10, 15:21
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
    Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 2
    Siste melding: 25-11-09, 10:30
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg