Viser søkeresultater 331 til 340 av 415
Threaded View
-
27-11-10, 09:17 #11
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Hadde jeg vært dårligere ( og i tillegg hatt mindre erfaring med thyroider f.eks) vet jeg hvertfall at sårbarhet og en slik diskusjon ville fått meg til å vingle kraftig ift. hvilke valg jeg hadde foretatt. Og usikkerhet ift. sykdom og medisinering ville kanskje sammen fått meg til å ta dårlige valg og jeg hadde blitt enda dårligere. Og jeg regner vel med at dette ville skjedd for flere enn meg ift. en hypotese om at jeg er normal med normale reaksjoner?
Takk for oppmuntringen på slutten forresten. 
Nei, jeg satt faktisk og "scannet" meg selv under diskusjonen og tenkte at "binyrene funker jo!!" hehe..
Normal og normal....
Ja, det er slitsomt.. og jeg vurderer sterkt videre i "stoffskiftekariæren" å uttrykke meg så sterkt at behandling av stoffskiftesyke ut fra tsh uten tanke for noe annet; rett og slett er et overgrep.
Jeg har tenkt... Altså.. feedbacksystemet er en meget fininnstilt greie hvor tsh bestiller akkurat den mengden kroppen trenger ut fra den mengden stoffskiftehormoner som befinner seg i blodbanen. Stoffskiftehormoner slippes ut i akkurat passe mengde som kroppen trenger der og da og forbrukes. Og hva skjer når vi spiser tabletter som f.eks thyroid? Jo, min teori er jo da at tsh reduseres kraftig fordi det plutselig kommer mere stoffskiftehormoner ut i blodbanen enn det kroppen forbruker akkurat der og da. Men som den forbruker etterhvert og er nødt til å ha altså.. Men cellene i kroppen forbruker altså ikke i den takt som tablettenes innhold gir.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker