Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
27-11-10, 08:14 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Men hvor mange pasienter med lavt stoffskifte har Balder som lider under deres feiltolkede TSH-ideologi? Det har jeg lurt på, mange ganger etter å ha møtt denne ideologien. Jeg har hatt noenlunde samme diskusjoner med legen min. Jeg synes det er slitsomt med en lege som ikke er på samme side som meg.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-11-10, 09:17 #2
Hadde jeg vært dårligere ( og i tillegg hatt mindre erfaring med thyroider f.eks) vet jeg hvertfall at sårbarhet og en slik diskusjon ville fått meg til å vingle kraftig ift. hvilke valg jeg hadde foretatt. Og usikkerhet ift. sykdom og medisinering ville kanskje sammen fått meg til å ta dårlige valg og jeg hadde blitt enda dårligere. Og jeg regner vel med at dette ville skjedd for flere enn meg ift. en hypotese om at jeg er normal med normale reaksjoner?
Takk for oppmuntringen på slutten forresten. 
Nei, jeg satt faktisk og "scannet" meg selv under diskusjonen og tenkte at "binyrene funker jo!!" hehe..
Normal og normal....
Ja, det er slitsomt.. og jeg vurderer sterkt videre i "stoffskiftekariæren" å uttrykke meg så sterkt at behandling av stoffskiftesyke ut fra tsh uten tanke for noe annet; rett og slett er et overgrep.
Jeg har tenkt... Altså.. feedbacksystemet er en meget fininnstilt greie hvor tsh bestiller akkurat den mengden kroppen trenger ut fra den mengden stoffskiftehormoner som befinner seg i blodbanen. Stoffskiftehormoner slippes ut i akkurat passe mengde som kroppen trenger der og da og forbrukes. Og hva skjer når vi spiser tabletter som f.eks thyroid? Jo, min teori er jo da at tsh reduseres kraftig fordi det plutselig kommer mere stoffskiftehormoner ut i blodbanen enn det kroppen forbruker akkurat der og da. Men som den forbruker etterhvert og er nødt til å ha altså.. Men cellene i kroppen forbruker altså ikke i den takt som tablettenes innhold gir.
-
27-11-10, 11:52 #3
-
27-11-10, 15:49 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-11-10, 15:58 #5
"Hvis en pasient som gåt på Armour (eller standardbehandling med Levaxin), opplever å få en supprimert TSH, mener Omdal det tyder på overbehandling. Det kan bety økt risiko for benskjørhet, demensutvikling og problemer knyttet til hjertet. Han mener man derfor helst bør unngå en supprimert TSH. Klinisk erfaring viser likevel at noen pasienter som reduserer dosen på grunn av lav TSH, får en subjektiv nedtur og utvikler symptomer på lavt stoffskifte. Legen vil i slike tilfeller ha et dilemma. Skal man ta sikte på en høyere TSH-verdi (normalisering) eller lytte til pasienten? Omdal mener svaret er å være fleksibel og godta en lav TSH hvis det betyr bedre livskvalitet. Det er imidlertid viktig å gi en individuell vurdering og god informasjon, og følge med på eventuell negative bivirkninger som utvikling av raskere kalktap fra skjelettet." Kilde: "Allmennlege Lars Omdal i NTF`s faglige råd" Fra Thyra, nr. 1/08
Denne læge kunne trænge til at opdatere sin viden om hvad TSH er: et signalhormon til at øge/sænke produktionen af andre hormoner. Nicht wider!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-11-10, 16:46 #6
Aker, for n'te gang
Hun sier ingenting om det Balder snakker om!Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen*Louise*Koren Dahll
overlege*, thyreoideapoliklinikken . OUS Aker.
Og en gang på Balder fikk jeg vite atDemens av supprimert TSH. Jeg trodde man kunne bli demente av underbehandling og ikke-behandling....Og det at min TSH er for supprimert, det kan tyde på en betennelsestilstand• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-11-10, 16:48 #7
Såvidt jeg forstår er ikke dette faglig begrunnet i forskning på personer som behandles for hypothyreose, men en blankooverføring av problemene med hyperthyreose... Om ikke det er en stor svakhet ved teorien vet ikke jeg...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-11-10, 17:34 #8
Som frisk hadde jeg fT4=20 og TSH=1,8
På Levaxin fikk jeg en subrimert TSH=0,01 med en fT4=18
Her vil de få et forklaringsproblem?!!!
Og med en død kjertel må jeg produsere ALL T3 selv, ergo må fT4 opp godt over 20-tallet!!
Nå går jeg delvis på THYROID, men det blir en annen historie......
Jegog er "overbevist" om at de ser tallet TSH og ikke stoffskiftehormonene som skiller hypo- og hyper....
Må være en kortslutning et sted!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
27-11-10, 19:05 #9
-
27-11-10, 19:54 #10
Skulle jeg gjette tipper jeg at en del hypertyrote kanskje også har forstyrrelser i sekresjonen av calcitonin - og at det er DET som påvirker avkalkingen i beinmassen heller enn "TSH'en" (som forøvrig ikke har noe med saken å gjøre)....
En annen stor svakhet med tanken "vedvarende høy TSH = osteoporose" er at vi som er på Erfa o.l. samtidig får tilført calcitonin.....!!! (Som hemmer utskillingen av kalk fra beinmassen.) I så fall burde de være enda mer bekymret for sine pasienter på ren t4 med subprimert TSH...
Du kan nå iallfall huske å nevne at du tilfører deg selv calcitonin ved neste formaningstale.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker