Viser søkeresultater 1 til 10 av 67
Tråd: Siljenta
Threaded View
-
26-11-10, 22:32 #11
Sv: Siljenta
Du har gått lenge uten behandling. Det medfører at kroppen har stengt ned det den kan. Når det kommer hormoner i blodet igjen slås ikke alt på umiddelbart. Det må på en måte vekkes. For noen går det raskt, for andre går det i rykk og napp og for atter andre går det sakte. Det som er sikkert er at du bør ta blodprøver ganske hyppig (månedlig eller oftere kanskje) dersom du skal kunne se utviklingen og få eventuelle doseendringer raskt.
Det kan også godt hende at behovet ditt for hormoner stiger etterhvert som kroppen vekkes til live igjen.
Det kan nok hende at det tar 2-3 måneder før du kan se tilbake og se at det har virket - i verste fall. For min egen del kjente jeg det ganske raskt på levaxin, først og fremst på humøret. Men jeg har nok hatt en veldig svingende utvikling, for sommeren før vinteren da jeg virkelig ble syk var jeg bedre enn på mange år... Og etter det jeg har fått vite her er dett ikke så vanlig å ha så rask virkning.
Men har du ikke fått virkning etter 3-6 måneder er jeg enig - da bør du be om å få prøve noe annet.
Dog... dette er ting som tar tid. Det er ikke bare å ta en pille og være fin i morgen. Dessverre. Man må opp i riktig dose, den må få tid til å virke .... og så må man fortsette å ta de små hvite for å holde seg bra. ;)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker