Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
25-11-10, 13:19 #1
Sv: Tager Hashimoto's livet af unge, raske mennesker?
Kanskje dette - I BESTE FALL - kan føre til at anti-tpo-prøven blir rekvirert oftere og at prøvebehandling kan bli igangsatt tidligere. Såvidt meg bekjent er det kun tidlig t4-behandling eller selen som i flere tilfeller har vist seg å senke antistoffene.
(Jeg måtte jo selv be om min egen anti-tpotest - selv etter at jeg fikk levaxin og "høy nok" TSH var bekreftet. )Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
25-11-10, 15:47 #2
Fin overskrift : ordvalget "ukjent" sier jo endel om hva vi er utsatt for.
Det er jo et ord vi ikke ville valgt ?
Så får man håpe at smgj hurtig får oppfyllt sine håp for fremtiden.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-11-10, 20:53 #3
Anti-TPO er stort set en standardprøve inkluderet i indledende thyreoideapanel i lande udenfor Skandinavien. Denne prøve burde tages ikke bare oftere, men helst som standard også hos os, men så (sagde en læge til et middagsselskab engang) ville udredning og behandling af thyreoideasygdomme overtrumfe alle andre sygdomme "og guderne må vide, at vi har hænderne fulde i forvejen". Det er så forholdsvis simpelt at påvise en autoimmun thyreoideasygdom, at det ikke kan være en tilfældighed - at lægestanden så åbenlyst undlader.

Nu er det vist nok medicinske forskere der står bag den oprindelige artikel, avisen kommenterer. Det er ikke sikkert, at de (i deres ophøjede isolation fra virkeligheden udenfor universitetet) overhovedet er klar over hvor sølle behandling vi (og særlig de subkliniske og de udiagnosticerede) bydes på. For dem er det måske "ukendt" at så mange går med "latent" thyroiditis uden diagnose og uden behandling.
Den oprindelige artikel indledes med følgende indledning: "Omkring 5-10 procent af alle dødsfald i Danmark bliver aldrig helt opklaret, fordi lægerne ikke kan finde dødsårsagen. Blandt sagerne er en række tilfælde af yngre mennesker i 20- eller 30-års alderen, der pludselig er faldet døde om. Det drejer sig om unge mennesker, der tilsyneladende er helt raske og rørige, som ikke er på medicin eller stoffer, men som pludselig får hjertestop, mens de kører bil, jogger eller sidder derhjemme i sofaen og ser fjernsyn." Læs mere her: her (PDF) på side 4.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-11-10, 21:33 #4
Dette kommer nok helt sikkert under under den rubrikk de kaller "All Cause Mortality", altså generel dødlighet som du omtaler - og som også ender i helt andre diagnoser.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Viktig om soya/soyabaserte produkter og unge kvinner!
Av rosaelefant i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 0Siste melding: 28-10-10, 13:37 -
Hvor meget liothyronin tager du?
Av paxx i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 27-09-10, 14:29 -
Det må være et sandt helvede for de unge.
Av Anisa i forumet Frustrert og leiSvar: 3Siste melding: 17-03-09, 15:08 -
Har Friske mennesker en TSH på 3+?
Av atv i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 23-02-08, 18:21 -
Hvorfor tager man på i vægt?
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 21-12-07, 09:13

Svar med sitat

Bokmerker