En puls på 80 er overhodet ikke unormalt i en lite trent kropp. Sjansen for høy puls øker med overvekt også, men synker med alder.
Husk også at en forhøyet puls innen det området der kan være midlertidig. Jeg hadde det i halvannen uke før kroppen fant andre bruksområder for hormonene (det var IKKE for høy dose for meg, men antakelig et logistikkproblem i en periode). En kropp som friskner til vil også vekke til live flere reseptorer og få høyere behov...

En billig pulskokke er helt fin den til dette bruk dersom den måler pålitelig. Jeg har testet én sånn billigsak og den fungerte like fint som den dyre, men uten mulighet for histrorikk, treningssoner m.m. Dersom du kun skal måle og så skrive ned resultatet et annet sted så er en sånn billig en god nok.

Ad HC - om du har gått ned 10 mg på en måned så er jo håpet absolutt til stede at du kommer ytterligere ned i dose når du blir enda bedre. Og da kommer kanskje vekta etter. Ikke ta den sorgen på forskudd da. *klem*

Ellers er jeg veldig glad på dine vegne at du har det bedre. Jeg håper også at du ikke lar deg slite ut igjen, men setter dine grenser. Det er for ille at du tar belastningen for andres sykdom også oppi dette.