Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Jeg rister!

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Jeg rister!

Hei Devana
    Ut i fra blodprøvene dine ser du at FT4 er synkende, TSH er stigende. B12, synker, Hb synker. Dette kan være tegn på at du holder på å utvikler subklinisk hypothyreose. Dvs hypothyreose der prøvene fortsatt er innenfor ref området. Jeg har ikke annet råd enn at du får fortsette å følge med på stoffskiftet ditt i tiden fremover også. Det kan hende det er en grunn til at du føler deg hjemme på dette forumet. Hadde jeg vært deg ville jeg avventet et evt B12 tilskudd til du evt får en diagnose. Du er i en situasjon som jeg virkelig har vondt av.
    Ingenting er værre enn å føle seg syk og få beskjed om at det er du ikke.

Disse skjelvingene du snakker om er noe jeg har opplevd mye opp gjennom årene. Den er både ytre og indre og kan oppleves som lavt blodsukker, men det er det liksom ikke det heller fordi jeg kan akkurat ha spist en skjokoladebit. Jeg har lett for å bli sånn hvis jeg har latt det gå for lenge uten å spise ordentlig (sunn) mat. Det kan derfor være et binyre problem.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Jeg rister!

Ja, for meg er det helt klart et binyreproblem når jeg har det slik. Les i binyreforummet her på Sonjas. Det du kan gjøre er å forsøke å unngå sukker, raske karbohydrater (altså grovt brød og grov ris er ok, hvit er ikke ok). Fosøk å unngå eller trappe ned på kaffe, svart te og alkohol. Spis ofte. Om det betyr at du må ha noe i magen hver time, eller annen hver time, så gjør det. Alt dette for å holde blodsukker flatt, og roe binyrene.

Forsøk å unngå det som stresser deg. Forsøk å leve rolig, ikke press deg eller slit deg ut. Forklar for omgivelsene dine at du ikke er bra
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn