Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
18-11-08, 14:55 #16
Re: Virkning av medisin?
En prøve som heter anti-TPO skal være under 35 - kan jo være den. Den prøven er følsom for antistoffer som ødelegger kjertelen innenfra.
Det kan ta fra 2år og oppover før kjertelen blir så ødelagt at den ikke produserer nok og man må ta piller.
TSH=1,1 er mitt i blink. Slik skal den være når man ikke behandles. Under behandling blir denne lavere og kan gå helt til null.
fT4=14,4 er også nær blinken når man ikke er under behandling med thyroxin. Under behandling bør den ofte være høyere.
Om det er antistoffer som ødelegger kjertelen, så skjer det gradvis og det er ikke lett å si når man trenger behandling.
Legen må da høre mer på pasienten enn på blodprøvene, noe det ser ut som din lege har gjort ?
Det tar gjerne 7-8 uker før alle pillens thyroxiner er i full virksomhet, så det er først nå du bør begynne å kjenne noe.
Etter som kjertelen blir mer og mer uproduktiv må dosen økes.
Normaldose når den er helt uproduktiv, er 125-159µg/dag. Noen har mer.
Utolmodig ?
En kan ikke vente at man skal sitte der å vente på at noe kanskje kommer til å skje - uten å bli utolmodig.
Den følelesen er nok meget godt kjent av forumdeltagere her .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Ny på forumet: Mange tanker om et lavt stoffskifte som nylig har blitt verre.
Av Innana i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 23-03-10, 21:27 -
lavt stoffskifte nylig oppdaget.
Av veronica_86 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 25-03-08, 20:56 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat
Bokmerker