Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
16-11-10, 16:53 #1
VTA - Varig Tilrettelagt Arbeid
Er det noen her som går på en slik ordning?
Hadde møte med NAV i dag, og det ble da satt i stand en slik ordning. Jeg har jobbet i snart 3 år, kanskje mer, i kommunen her jeg bor. Da gikk jeg på en ordning som innbar at jeg fikk penger fra sosialen for å jobbe. Nå når jeg skal over på den nye ordningen, blir det på samme arbeidsplass, og i samme yrkesrolle. NAV krevde at jeg skulle jobbe 50%, altså 4 timer hver dag, arbeidsdager. Noe jeg ikke har sjans i havet til. Og det sa jeg i fra, klart å tydelig. Skulle jeg det, krevde jeg å få at de kjøper en sofa til meg, slik at jeg kan hvile på kontoret. Og så krevde de at jeg skulle møte opp kl 10 på jobb, og da sa jeg at jeg måtte overnatte på kontoret for å klare det.
Men til slutt kom vi fram til en ordning. De skriver at jeg skal jobbe 50%, men med forbehold. At jeg kan jobbe etter som formen til sier det, men dog min 3 timer 2-3 ganger i uken, ellers går de bort i fra avtalen.
Jeg får en fast sum i mnd, ca 4000 kr, og da er litt skatt trukket i fra. NAV betaler til kommunen det beløpet, og de igjen, betaler til meg.
Er dette en god deal, eller prøver de å lure meg ut i 100% arbeid? Det virket slik på den ene som deltok på møtet, at å jobbe 100% skulle være alles mål. Og at det var det beste han viste, å jobbe full tid. Jeg måtte da forklare han om alle mine sykdommer og plager, noe han måtte bite i seg, virket det som.
Jaja, jeg vil nå helst bare sove og sove, og gi f*** i alt rundt meg, men det går jo ikke.... Det er så tungt å måtte puffe meg selv i baken hele tiden. Hele tiden må jeg bruke tid og krefter på å gjøre ting. Stå opp, rydde, gå ut, osv. Men har jeg ikke jobb, vil jeg nok stenge ytterdøren for godt igjen, å aldri gå ut av den igjen...
-
16-11-10, 22:11 #2
Sv: VTA - Varig Tilrettelagt Arbeid
hmm...jeg syns ikke det høres ut som verdens beste ordning, lite penger var det også. hvis du får penger av sosialen nå er det jo mulig å bli med i kvalifiseringsprogrammet. det har nav her lokka meg med på. da kan du bestemme litt av programmet selv. om du vil jobbe, eller vaske hjemme, bli med på gåturer osv. så får du 12-13000 før skatt i mnd.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
17-11-10, 02:52 #3
Det er jo ASVO lønning, med 50 kr timen, men ASVO er ikke inne i bildet på denne ordningen. Får trygd utenom. Fikk varig trygd nå i høst, men det er jo minimums inntekt av det. Ca 11.000 kr i mnd. Høres ut som en grei ordning du har blitt med på.
Savner kontroll fra NAV. Sånn som nå, er det jo veldig lett å svindle de. Ikke at jeg nå har gjort det, da. Fyller ut en slags timeliste som blir levert til NAV, blir undertegnet av en av mine kontaktpersoner. Og timene blir jo ikke kontrollert!
Kan jo skrive fulle timer i uken, hvis jeg hadde vært riktig slem. Men skriver jo kun de timene jeg jobber. Kan jobbe maks 10 timer uken, og få 100 kr timen. Noe de på NAV nå klager noe så voldsomt over. Selv om det var sosialkontoret som i sin tid, fattet dette vedtaket. Heia NAV!, sier jeg bare... Begynner å bli lei hele systemet, nå.
Tror ikke denne VTA ordningen kan være noe for meg, siden det følger mange krav med det. Og jeg klarer jo ikke å ha en stabil uke. Fordi formen min er helt r æ v a enkelte dager.
-
17-11-10, 19:22 #4
går du ned fra 100kr/t til 50? eller omvendt? luselønn er det uansett, hadde nok lønnet seg og funnet en vanlig liten deltidsjobb, men da trekker de vel trygda? men om de presser deg til å gjøre dette og du ikke orker det så må du jo bare ta kontakt med lege og evt sykemelde deg.
ja det er fryktelig mye rot og tull hos nav...og det er utrolig slitsomt å drive å krangle med dem. jeg flytta til ny kommune og fikk nytt nav kontor, her har de vært helt utrolig hjelpsomme, mye unge folk som ikke ruger på pengene, men gir folk det de har krav på uten krangel. ufattelig at to kontor med 10 min. avstand kan være så forskjellige.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
18-11-10, 13:27 #5
Ja, fra 100 til 50 kr. Tja, det kan være fare for det, at de trekker hele trygden, hvis jeg jobber litt normalt. Trenger vel ikke å sykemelde meg, er jo egentlig å bare la være å møte opp på jobb. Så dropper de hele greia.
Rot? Ja, det kan du banne på!!!! Og ikke har de oversikt heller. Og som du sier, det er desverre forskjell fra kontor til kontor. Virker som at du har møtt på de rette folkene nå, enn tidligere. Tror ikke de har med avstand å gjøre, men hva slags folk som sitter på kontorene...
Lignende tråder
-
Arbeid, men ikke alltid
Av Pejyuu i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 2Siste melding: 31-10-10, 14:04 -
Lavt stoffskifte og arbeid? Hvordan takler dere jobben?
Av i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 01-12-09, 20:44 -
Nobelpris i medisin for arbeid med skjoldbruskkjertelen.
Av Ida i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 30-07-09, 18:05 -
Tar kroppen varig skade av å gå med for lavt stoffskifte over tid ?
Av Flower i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 04-04-09, 18:53 -
Jeg leter nå etter jobb
Av Marianne i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 24-09-06, 13:36
Svar med sitat

Bokmerker