Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: farlige fyllstoffer i vitamintablettene.

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Nå har jeg lest den og for min del syns jeg det ser ut som at de ønsker å forsvare sin egen bruk av fyllstoffene ved å si at de er fra planter.
    Det er nok mere som øjene der læser... Jeg ser det som en forklaring, producenten er ikke forpligtet til, men giver alligevel. Derudover står valget mellem undvære eller ikke undvære. Hvad er værst? Få selentabletter (mod antistoffer f.eks.) med fyldstof eller vælge antistoffer?

Vi er i forvejen så sporstof-tomme som kun hypothyreose kan gøre os, at fravalget af tilskud fordi en producent ikke beskriver nærmere hvordan de vegetabilske råstoffer bliver behandlet før de bliver til fyldstoffer svarer til at vælge sygdommen frem for chancen at bedre den...

Jeg er normalt meget bevidst om ikke at stoppe junk i kroppen og helst betaler lidt mere for netop at minimere risikoen. Men når det er sagt? Ja, vær meget obs på hvor man er og hvem man henvender sig til - mennesker uden overskud og i forvejen ødelagt af sygdom. De bliver ikke bedre af at frygte C-vitaminet der ikke kan købes uden fyldstoffer eller at Thyroid-mediciner også indeholder andet end hormoner, for at holde sammen på tabletterne.

Advarsler og bevidstgørelse er ikke kun OK men også nødvendig. Meget gerne fulgt af (i det mindste) forsøg på at henvise til alternative (til fyldstofferne) produkter, fordi uden alternative henvisninger bliver advarslerne til skrækspredere der får i forvejen liggende mennesker til at forsage, hvad de ellers ikke kan undvære. Hvad mere kan vi miste, hvad vi allerede ikke har mistet... en chance? Selv med fyldstoffer.
    Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Jeg går gjerne i utlendingsjappene og kjøper spennende saker og hører på råd fra folk fra kulturer der maten er medisin i større grad enn her.(min mann er fra Haiti)
    Det ville være en allertiders løsning hvis disse butikker lå i landsbyerne eller i byerne hvor den daglige forsyning kom direkte fra markerne. Hos os sker det ikke. Indvandrerbutikker er underlagt samme købmands-betingelser som alle andre købmænd er. De skal overleve og tjene penge. de skal have varer der kan holde til at stå længe på hylderne og endeligt - skal varerne helst koste mindst muligt i engross-pris. Jeg har (f.eks.) aldrig set så mange raffinerede vegetabilske planteolier, i så mange afskygninger som jeg så i indvandrerbutikker. For ikke at glemme kager, småkager, konfekt, og andre produkter fyldte med transfedt, syntetiske farve- og smagsstoffer. Farvestoffer selv hvor det ikke var nødvendigt at "pynte" på varen.... Krydderripastaer og konserves henlagt i raffineret solsikkeolje med mange års holdbarhed, og jeg kunne blive ved. Så selv om det er godt og interessant - er det også i disse spændende forretninger, at man skal have både sin øjne og sin forstand med.

Så selv om også jeg længes efter den ideelle verden, må jeg i mellemtiden træffe valg der ligger midt i dilemmaet: at bruge eller undvære, eller spise 2 kg økologiske æbler om dagen, med skrog og skræl, for at få i mig det C-vitamin mine binyrer ikke kan undvære. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne holde til ret længe, før jeg var parat til selv at lægge mig i kisten og dø, helt frivilligt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: farlige fyllstoffer i vitamintablettene.

Mange viktige tanker du får frem der ja.

nei jeg går ikke god for alle mulige greier på glass og i poser i utlendingssjappene heller. Det er fullt av msg og alskens ødeleggere. Jeg tenker på grønnsaker og uprossessert mat nå. Og tang og tare produkter men også da må man være obs. for eksempel om man kjøper tørket tang, er det fra et sted med kvikksølv??

Når det gjelder supplementene så syns jeg at denne artikkelen er meeget bra. det var Dr mercola som gjorde meg oppmerksom på denne problemstillingen fra begynnelsen av. Han forklarer hvordan kroppen faktisk oppfatter de store konsentrerte mengder av supplementer tilsatt fyllstoffer som fremmede og støter dem ut. Ja jeg tenker jeg klistrer inn linken her for da får dere det fra fagfolk og ikke fra min tolkning av det.

http://articles.mercola.com/sites/ar...ur-Health.aspx

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: farlige fyllstoffer i vitamintablettene.

Jeg er selv blevet noget skeptisk over for Mercola, siden jeg har opdaget at han forhandler div. flydende tilskud på spray, baseret på nanoteknologi og her trækker jeg altså selv en ubetinget grænse. Mine personlige kæpheste er modstand mod nanoteknologi i fødevarer, plejeprodukter og lægemidler, fluor i hvad som helst, statiner og antidepressiva samt, kviksølv og MSG. Så når Mercola fremstiller og sælger fyldstoffrie produkter fordi han sælger i stedet nanopartikler på flasker, er i min bog lige fedt, for at sige det mildt. Nej, det er ikke let, Annis
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: farlige fyllstoffer i vitamintablettene.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg er selv blevet noget skeptisk over for Mercola, siden jeg har opdaget at han forhandler div. flydende tilskud på spray, baseret på nanoteknologi og her trækker jeg altså selv en ubetinget grænse. Mine personlige kæpheste er modstand mod nanoteknologi i fødevarer, plejeprodukter og lægemidler, fluor i hvad som helst, statiner og antidepressiva samt, kviksølv og MSG. Så når Mercola fremstiller og sælger fyldstoffrie produkter fordi han sælger i stedet nanopartikler på flasker, er i min bog lige fedt, for at sige det mildt. Nej, det er ikke let, Annis
    ja, jeg er enig med deg i at det er grunn til å motstå bruk av nanopartikler. Det hadde jeg ikke sett. Og om noen tjener mye penger på egne produkter skal man jo ha antennene ute, men samtidig er dette som de sier om vitaminer interressant. Det handler om å sile ut fakta om det er mulig.
    ellers så har jeg jo også lurt på hvorfor mercola ikke snakker om b17, amygdalin og morgellons disease...
    Jeg har også lagt merke til hvordan det også i den såkalte truth-movement (de som avslører overmakt og konspirasjoner være det seg i helse eller politikk) vrimler av folk som serverer 95 % fakta og 5% rottegift.Vi får bare prøve å være så våkne vi kan midt i brainfog og ammetåke og hjelpe hverandre i medmenneskelig kjærlighet og forståelse.
    Jeg ble skikkelig oppløftet av å finne deg her Anisa, en som er opptatt av naturlig helse og er så engasjert i å hjelpe andre.

Lignende tråder

1. Det "farlige" TSH eller reducer medicindose og (for)bliv syg.
    Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 23:00
  2. Farlige medisiner
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 21
    Siste melding: 03-07-07, 04:51
  3. Aspartam og andre farlige stoffer
    Av Stina i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 17-04-07, 10:52

Bokmerker