Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
De siste dagene har jeg fått så mye høyere blodsukker enn vanlig, har ligget på mellom 8 og 11 på det høyeste vanligvis. Men de siste dagene har det ligget på både 14 og 15, selv om natta. Jeg spiser jo nesten ikke karbohydrater, og jeg har økt insulindosen igjen, bruker nå 45 enheter morgen og 140 enheter kveld. Kommer til å øke til 150 enheter i kveld. Bruker bare langsomtvirkende insulin.
Kære Sonja

Hvad med, hvis du slet ikke har Diabetes Type 2, men Latent Autoimmune Diabetes (LADA), også kaldt for Diabetes Type 1½ ? Det kunne forklare den "uforklarlig" og uafhængig af dit kostregime stigning af blodsukkeret. Det typiske forløb er netop først behandlings-succes (når behandlet som Diabetes Type 2) og så et "uberettiget" tilbagefald for fulde skruer.... fordi bugspytskirtlen ophører med at danne "eget" insulin pga. antistoffer, man ikke tjekker obligatorisk for.

Disse to diabetes-typer (2 og 1½) forveksles gerne, da kendskabet til LADA hos lægestanden er til at overse, da Diabetes Type 2 er de fleste lægers førstevalg + de fleste læger ser sig blinde på Type 2. Læs mere om det her.