Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
12-11-10, 11:10 #19
Sv: Lavt stoffskifte i 3 år og har enda ikke landet på en dose som jeg føler er ok
Det er ikke så helt underlig at mange frykter TSH.
Legene fokuserer mye på denne prøven. De bruker den først til å feilsøke - altså mens du enda lurer på hva som er galt.
Feilen er vel at legene arbeider etter at den skal være den samme når man ikke lengere får sine egne hormoner fra sin kjertel, men erstatter disse med "fremmede hormoner" - altså kunstig T4 eller alle hormonene ved å spise grisekjertler i pilleform.
Hormoner virker sånn at det finnes en kjertel som produserer de, og de virker ikke på andre celler enn de som har spesial reseptorer nettopp for dem.
I det tilfellet du spør om, er det hypofysen som produserer TSH, og de eneste celler i hele kroppen som har reseptorer for TSH, er skjoldkjertlen.
Når den er vekk, eller ikke virker av andre årsaker, er TSH betydningsløs.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Ikke lavt stoffskifte likevel?
Av Claudia i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 20-10-10, 17:55 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
Av gretal i forumet Lavt stoffskifteSvar: 44Siste melding: 29-06-08, 15:30 -
Noe kurer som ikke ødlegger da mer for Lavt stoffskifte?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 33Siste melding: 10-05-06, 16:40

Svar med sitat

Bokmerker