Sitat Opprinnelig skrevet av jorunnhf Vis post
Akas - tar ingen ting for binyrene. Har ikke følt at dette har vært noe problem siden jeg har vært relativt godt medisinert i nærmere 20 år.

n'Finn - Har allerede økt selv med 75 mikrogr ekstra den siste 1,5 måneden. Tok ikke mer da siden FT4 tidligere har ligget mellom 24 og 26 med 1400mikrogr/uke - nå 1475.
Har av og til lurt på å legge til 10mikrogr/dag Liothyronin,om det muligens kunne hjelpe.
Jeg tror du tenker riktig. Om Levaxin har fungert bra for deg så langt kan du prøve Liothyrin for å ta toppene. Det er ingen mal som passer alle, du må faktisk bare prøve ut. Om ikke det skulle fungere er det å prøve thyroid. Det er hva jeg tenker for min egen del. Jeg skal ikke late som om jeg er noen ekspert. Det er bare veldig kjedelig å bevege seg utenfor refusjonsordnigen før man er nødt.

Jeg har ikke sett noen undersøkelser som tyder på at en må ha T2 etc. direkte, men det vi vet om alt dette er nokså begrenset.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Min pointe er, at trods dit held med at være velbehandlet gennem ½ menneskealder, betyder det ikke automatisk at effekten vil vare ved. Alderen er det trin, hvor justeringer af medicinering, støttende tilskud og disciplineret egenomsorg er ikke til at komme udenom, for at forsinke accelerationen af aldersmæssig forfald, der så i sammenligning med raske - sker hurtigere og over kortere tidsrum for dem der har længe levet med hypothyreose, uanset euthyroid eller mindre.
Jeg skal bare sagt at dette er et godt poeng.