Viser søkeresultater 61 til 70 av 71
-
10-11-10, 22:38 #61
Sv: Blodprøvesvar og symptomer
Takk for svar alle sammen.

SHBG blir alltid oversett, uansett hvor lav den er - det ble utredet i fjor med diverse insulinprøver osv, men det var det. Ifjor lå den på 20, så den synker tydeligvis.
Ang. D-vitamin - det er så rart for meg å tenke på at det kan forårsake så kraftige og langvarige og ustabile symptomer, det kommer jo og går som en jojo, men sånn er det kanskje med de fleste sykdommer og syndromer også.
Det er så fælt egentlig, men etter flere år med masse symptomer så håpet jeg egentlig de skulle finne noe som virkelig kunne forklare alt slik at jeg kunne få ordentlig hjelp og ikke bli sett på som en hypokonder!
-
10-11-10, 22:43 #62
Jeg ville startet med å kreve å få tatt de blodprøvene som gjelder hyperparathyroidisme. Legen kan ikke fortelle deg at du har det for så å late som om det problemet ikke finnes. Det er vel litt for alvorlig til å ta så lett på det.
Jeg husker ikke om det var til deg jeg la ut linken til den siden som omhandler dette, så jeg legger den ut igjen:
http://www.parathyroid.com/
-
10-11-10, 22:46 #63
Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg er så lei meg nå og var helt utafor når jeg fikk utskriften tidligere i dag. Samboeren min som har sett meg gjennomgå dette om og om igjen ble kjempeforbanna, så jeg tror jeg kanskje skal ta med meg han inn til legen når jeg skal dit igjen.
Jeg skal gå inn på linken du ga igjen, og skrive ned alle relevante blodprøver som legen bør ta.
-
10-11-10, 22:47 #64
Du får jo i deg D-vitamin - som en jojo - og det kan være forklaringen ?
Jeg gjorde også det, og jeg skal ikke skremme deg, men de første tablettene jeg tok bar ikke entydig bud om at dette var bra for meg.
Særlig leggkrampene forverret seg, men det gikk over etter noen dager. Etter det kom forbedringene ganske sakte. Det tar tid.
Så syns vel jeg at du skal være veldig glad hvis du slipper unna med å spise noen glass med D-vitaminer da
Den derre hypokonderaffæren.
Den er jo ikke din skyld - du oppfatter jo medmenneskelig kontakt og det er klart at legen har et stort ansvar her !
Hypokondri er en alvorlig diagnose som din lege ikke er kompetent til å stille - mange påtar seg å bruke termer de ikke kjenner betydningen fullt ut av.
For å jekke opp seg.
Og deg ned.....
Ta igjen !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-10, 07:05 #65
Å ta med samboeren er en god idé. De kan stille de spørsmålene du glemmer og legene opplever dem som "vitner" og mange av dem føler dermed at de må gjøre en bedre jobb...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-11-10, 09:24 #66
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-11-10, 09:37 #67
Sv: Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Å ha med seg samboer eller noen andre man stoler helt på er veldig lurt. Jeg opplevde det selv i går da jeg var hos en lege og ble fulstendig trampet på. Da var det godt å ha et vitne til det hele...
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
11-11-10, 09:47 #68
Helt enig, håper det kan hjelpe deg til å få frem det du ønsker hos legen din. Det er utrolig frustrerende å være vitne til at folk blir behandlet slik som dette. Håper samboeren kan hjelpe deg (ikke ved å være sinna da, men saklig og bestemt
).
Jeg håper du finner ut av dette, ikke gi deg før du har svaret
-
16-11-10, 18:45 #69
Har du hørt noe mer om blodprøvene dine, Jolene?
Nå har jeg fått henvisning til sykehus der jeg skal ta bl.a PTH på hormonlaboratoriet, så det er i det minste et skritt i riktig retning. Jeg har ikke fått svar på de andre blodprøvene enda, men tenkte jeg skulle reise bort dit og be om en utskrift på fredag, da burde alle svarene være inne.
-
16-11-10, 19:20 #70
Indremedisineren ville ikke hjelpe meg mere så jeg fikk ikke nye blodprøver av ham, så jeg har ikke tatt noe ny pth. Det skremmer meg litt siden den hadde steget så kraftig igjen, selv om den fortsatt var innenfor ref. område.
Jeg gikk til fastlegen etterpå og tenkte jeg skulle ringe å høre etter blodprøver der i morgen eller torsdag... Der tok jeg kun stoffskifterelaterte prøver.
Håper du finner et svar. Det er utrolig tungt å bare være syk uten at det kan bevises...Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
Lignende tråder
-
Hypothyreose? Noe annet?
Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 20Siste melding: 05-01-11, 17:22 -
Lincoln om makt og annet
Av Kevlin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 17-06-10, 14:07 -
Et helt annet liv.
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 28-09-06, 16:24
Svar med sitat

Bokmerker