Side 6 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 77
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Standard Sv: Ikke min feil likevel :)

Spennende å se hva dere skriver. Synes jeg lærer noe nytt av dere hver dag jeg

I forhold til det jeg ser dere skriver og har linket til så synes jeg det er helt fint å starte på en høy dose, for jeg vil jo selvsagt bli frisk så fort som mulig. Men nå har jo ikke legen undersøkt meg om jeg har noe hjertefeil eller ting i den duren.. Jeg fikk en hjertesjekk da jeg var innlagt på sykehuset for 7-8 år siden, det er vel det hele.. ellers har ikke legen verken lytta på meg eller noe sånt siden jeg var 8-9 år. Tror vel strengt talt ikke det er noe feil med hjertet mitt, men nå er det jo legens oppgave å passe på at jeg ikke blir feilmedisinert. For min del går det helt sikkert fint, men tenker på andre ved en senere anledning.

Men allefall, takk for mange flotte svar, jeg liker å lese hva dere skriver

(starta forresten med medisinene i dag )
    Levaxin siden 10.11.10 da TSH var på 16,18 og FT4 10,2. *klem* Siljenta
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

opptrapping er unødvendig når det gjelder unge, friske pasienter - men at opptrapping fortsatt er fornuftig i forhold til eldre pasienter
    Leste artikkelen. Helt grei den, med testforsøk og greier

Jeg var skråsikker på at det var lurest å øke litt og litt. Grunnen til det er at når jeg har økt for fort, så har jeg ikke bare kjent litt ubehag, men hatt skikkelige overdose symptomer, og det er ikke noe gøy Og har da konkludert med at det umulig kan være bra for kroppen å øke for raskt.
    Men om jeg har hatt det sånn, så gjelder jo ikke det alle

For min del går det helt sikkert fint
    Det tror jeg også!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Det er viktig å ikke glemme binyrene.
    Hvis disse er "slitne", vil det å gå rett på høy dose være skadlig for dem.
    De vil ikke klare å henge med i svingene, og vil fungere enda dårligere.
    Obs: det står tom på brukerveiledningen for oppstart med Levaxin. Stod ihvertfall.
    Husker kun EN inne her som har skrevet at binyrene ble sjekka før oppstart med medisiner....
    Min påstand ut fra egenerfaring er - det er vanskeligere å få binyrene opp å gå igjen, enn å øke stoffskiftet.
    De er forøvrig "siamesiske tvillinger". Noe medisinen som fagområde enten glemmer eller ikke
    vet/vil erkjenne.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Standard Tid før medisinen virker......?

Hei Silje.
    Jeg leste nettopp det første innlegget ditt og alle svarene som er lagt til etterpå. Ønsker deg lykke til med medisinering og minsking av symptomer, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at det kan ta noen måneder før du merker bedring så du må ikke gi opp håpet selv om du ikke føler deg bedre etter 4-6 uker slik som jeg så noen skrev. På meg selv tok det ca 3 mndr fra jeg begynte med Levaxin til jeg merket bedring av sykdomssymptomene - nesten umerkelig bedring først og så bare mer og mer.

Når det gjelder hvilken medisindose som er riktig for deg, så er det bare tiden som vil vise det. Men min lege sier at det er om å gjøre å komme opp i riktig dose så fort som mulig (men i kontrollerte former over tid) - er det for mye (overdosering) merker du det med en gang (f. eks. hjertebank, svettetokter, skjelving osv). Dersom du ikke har slike symptomer, tyder det på at kroppen din har taklet å begynne med 100 mcgr tabletter fra begynnelsen av.

Men det er viktig å gå tilbake til legen for nye blodprøver om ca 6 uker (så lang tid tar det før Levaxinen stabiliserer seg i kroppen), for å se om du trenger å øke mer. Selv begynte jeg med 75 mcgr per dag i 6 uker, deretter 100 mcgr per dag i ca 2 mndr, så en gradvis økning over et par uker til jeg var oppe i 125 mcgr per dag (måtte ta det gradvis fordi jeg følte meg dårlig da jeg prøvde å øke rett fra 100 mcgr til 150 mcgr 3 dgr i uka etter anbefaling fra legen min). Nå har jeg tatt 125 hver dag i litt over 2 mndr, og i forrige uke var jeg til kontroll og da var endelig prøveresultatene der legen min ønsket å se dem (TSH 0,46 og FT4 20 - da jeg begynte behandling var min TSH 12,97 og FT4 9).

Selv om bedringen i mine sykdomssymptomer har kommet langsomt og nesten umerkelig (før jeg begynte med Levaxin hadde jeg omtrent alle symptomer man kan ha på lavt stoffskifte) - så er jeg veeeeldig mye bedre form nå enn for 5-6 mndr siden! Jeg er enig i den som anbefalte deg å skrive dagbok eller lignende for å holde oversikt over sykdomssymptomene dine samt prøveresultater - hadde ikke jeg gjort det så hadde jeg ikke sett all bedringen like tydelig).

Ønsker deg lykke til videre - både i behandling av sykdommen din og ellers i livet!

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Standard Sv: Tid før medisinen virker......?

Sitat Opprinnelig skrevet av Atina Vis post
    Hei Silje.
    Jeg leste nettopp det første innlegget ditt og alle svarene som er lagt til etterpå. Ønsker deg lykke til med medisinering og minsking av symptomer, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at det kan ta noen måneder før du merker bedring så du må ikke gi opp håpet selv om du ikke føler deg bedre etter 4-6 uker slik som jeg så noen skrev. På meg selv tok det ca 3 mndr fra jeg begynte med Levaxin til jeg merket bedring av sykdomssymptomene - nesten umerkelig bedring først og så bare mer og mer.
    Hei du, og takk for det jeg er klar over at det kan ta tid, så det er jeg forbredt på. Prøver å tenke det "verste" så jeg ikke skal bli skuffa hehe..

Når det gjelder hvilken medisindose som er riktig for deg, så er det bare tiden som vil vise det. Men min lege sier at det er om å gjøre å komme opp i riktig dose så fort som mulig (men i kontrollerte former over tid) - er det for mye (overdosering) merker du det med en gang (f. eks. hjertebank, svettetokter, skjelving osv). Dersom du ikke har slike symptomer, tyder det på at kroppen din har taklet å begynne med 100 mcgr tabletter fra begynnelsen av.
    Vi får se hvordan det går fremover. Kan jo hende det funker helt fint, eller at jeg får bivirkninger.. Det skal bli spennende å se ;) håper jo selvsagt det skal gå fint

Men det er viktig å gå tilbake til legen for nye blodprøver om ca 6 uker (så lang tid tar det før Levaxinen stabiliserer seg i kroppen), for å se om du trenger å øke mer. Selv begynte jeg med 75 mcgr per dag i 6 uker, deretter 100 mcgr per dag i ca 2 mndr, så en gradvis økning over et par uker til jeg var oppe i 125 mcgr per dag (måtte ta det gradvis fordi jeg følte meg dårlig da jeg prøvde å øke rett fra 100 mcgr til 150 mcgr 3 dgr i uka etter anbefaling fra legen min). Nå har jeg tatt 125 hver dag i litt over 2 mndr, og i forrige uke var jeg til kontroll og da var endelig prøveresultatene der legen min ønsket å se dem (TSH 0,46 og FT4 20 - da jeg begynte behandling var min TSH 12,97 og FT4 9).

Selv om bedringen i mine sykdomssymptomer har kommet langsomt og nesten umerkelig (før jeg begynte med Levaxin hadde jeg omtrent alle symptomer man kan ha på lavt stoffskifte) - så er jeg veeeeldig mye bedre form nå enn for 5-6 mndr siden! Jeg er enig i den som anbefalte deg å skrive dagbok eller lignende for å holde oversikt over sykdomssymptomene dine samt prøveresultater - hadde ikke jeg gjort det så hadde jeg ikke sett all bedringen like tydelig).
    Jeg skal tilbake å ta blodprøver igjen om 5 uker, å deretter til legen for å igjen snakke litt sammen om prøveresultatene. Må nesten bare vente å se, for jeg starta på medisinene i dag, å da er det jo litt tidlig å si noe som helst.. heheh :P
    Godt å høre at ting har kommet bedre på vei for deg. Selv om det kanskje er noen dumpler i veien så er det jo "ingenting" i forholdt til hvordan det har vært for deg tidligere, og i forhold til hvor myE bedre du har fått det, eventuelt vil få det! Masse lykke til videre

Dagbok har jeg vel sann halvveis starta på her inne (under "dagboker"), men er vel kanskje denne tråden som har blitt mest aktiv. Tror ikke jeg greier å sette meg ned å skrive for hånd, eller ha en mappe på dataen med masse skriblerier. Lettere å dele synes jeg :P

Ønsker deg lykke til videre - både i behandling av sykdommen din og ellers i livet!
    Tusen takk, og det samme til deg!
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Ikke min feil likevel :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    B12 på kun 214 tyder på, at enten er du vegan, eller har du en u-rask mavesæk (= mangel på intrinsic factor), ..
    Jeg har fått påvist manglende intrinsic factor (Aker).
    Fikk resept på B12-ampuller av dr Oftebro.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Angående B-12. dersom du ikke vil ta sprøyter, går det an å bruke flytende B-12. det tas opp lettere av kroppen enn tabletter. Men du må kjøpe det på nett, apotek i Norge har det ikke. iherb.com har for eksempel en rimelig fra NOW foods. Husk 200 krs tollregel, ellers blir det dyrt....
    Her kommer du rett på den jeg tror Ruth mener - har ikke prøvd denne selv:
    http://www.iherb.com/Sublingual-B-To...Each/5986?at=0
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har fått påvist manglende intrinsic factor (Aker).
    Fikk resept på B12-ampuller av dr Oftebro.

Her kommer du rett på den jeg tror Ruth mener - har ikke prøvd denne selv:
    http://www.iherb.com/Sublingual-B-To...Each/5986?at=0
    Jeg løste ikke ut den resepten på B12 jeg.. får ta det ved en senere anledning.
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

http://www.iherb.com/Now-Foods-B-12-...7-ml/3320?at=0 Denne bruker som B-12 tilskudd, den er flytende.

Har du fått sjekket D3, Siljenta? Den er også viktig!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    http://www.iherb.com/Now-Foods-B-12-...7-ml/3320?at=0 Denne bruker som B-12 tilskudd, den er flytende.

Har du fått sjekket D3, Siljenta? Den er også viktig!
    Skal vi seeee.... finner ikke noe som heter D3 på den lista jeg har fått.
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Det heter ikke D3 på blodprøvespråket, det heter noe annet som er litt uforståelig for oss som ikke er helt inne i det medisinske språket: S-25-OH. Den bør ligge over 100. For mange av oss ligger den for lavt, og bør opp. Viktig at legen sjekker den av og til.
    Husk på å kjøpe D3 og ikke D2 om du kjøper vitamin.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 6 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Prøvene er helt fine også er man likevel syk?
    Av pling i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 147
    Siste melding: 16-05-12, 20:31
  2. Ikke lavt stoffskifte likevel?
    Av Claudia i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-10, 17:55
  3. Lyst på bil? Ikke? Les likevel!
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 12:41
  4. Svar: 3