Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Threaded View

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Standard Sv: Lurer litt på mine blodprøvesvar...

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Nå er jeg uenig i at stoffskifteprøvene hennes er "såpass bra" jeg da. For det er de ikke mener jeg, og støtter n`Finn i hans svar ovenfor. Lav b12 og ferritin er også symptomer og konsekvenser av lavt stoffskifte, så ja, det er fullt mulig å ha alle tre.

Og nei, problemet ligger sannsynligvis ikke ikke i kjertelen, eller i en begynnende ødelagt kjertel, derfor har hun ikke positiv anti tpo. Den ligger som nevnt i "bestillingssenteret for tsh" i hjernen.

Ja, man kan bli slapp av andre ting enn lavt stoffskifte, men her er det hvertfall flere ting som peker i den retning. Så jeg syns det er nok av argumenter og holdepunkter til å mistenke dette.
    Jeg vet ikke om jeg skal oppfatte det slik at du argumenterer mot det jeg skrev,eller om du bare kommenterer. Bare for å gjøre det helt klart:

Jeg har ikke sagt at prøvene er bra, men at de er "bra" (= at legen vil oppfatte det slik). Konsekvensen er at det er vanskelig å få legen til å gå med på å prøve behandling mot lavt stoffskifte.

Nei/ja, anti-TPO tyder ikke på at det er Hashimotos.

Malabsorbsjon er vanlig ved lavt stoffskifte (nesten 40 prosent har lavt B12), men kan også forekomme ved andre sykdommer.

---

PS: Jeg ser at jeg ikke har svart klart på det trådstarter spurte om, dvs. om det er mulig å ha "fine" prøver og likevel være syk. Det er mulig, ja. Dessverre.
    Sist endret av Jerene; 07-11-10 kl 14:20 Begrunnelse: PS

Lignende tråder

1. Mine blodprøvesvar
    Av Fernanda i forumet Blodprøver
    Svar: 21
    Siste melding: 11-06-11, 21:24
  2. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  3. Lurer litt på om jeg har hypotyreose?
    Av såga i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 23-04-07, 18:31
  4. litt teit men, lurer på
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 25-03-07, 20:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg