Viser søkeresultater 41 til 50 av 98
-
20-10-10, 15:44 #41
Sv: Ny og treng litt råd. Legen min meinar eg er overdosert.
Jeg orker ikke flere leger. Jeg jobber sammen med dem hver dag (når jeg er på jobb) og det er nok. Har vært under utredning i over et år og vet mye av det som er feil med meg, og har mange rare prøvesvar som ingen (inkl legen) skjønner noe av. Er henvist til endo, men har fått brev om at jeg ikke er syk nok til å trenge prioritert helsehjelp tiltross for at jeg har vært sykemeldt i 7-8 måneder det siste året. Helse Norge på sitt beste. Jeg er selv helsepersonell og forstår vel mer enn mange av konsekvensene av selvmedisinering. Men en blodprøve skal jeg vurdere. Denne prøven analyseres kun en gang per måned på det sykehuset jeg tilhører.
-
05-11-10, 12:47 #42
Eg har kjøpt meg blodtrykk-målar og har målt litt trykk som eg håpar å få noken betraktningar på.
Når eg ligg er trykket 99 / 48 med puls på 66
Når eg reiste meg var trykket 99 / 58 og puls 79.
Eg har gjort fleire målingar og dei varierar litt med overtrykk på 104 - 92 og undertrykk på 60 - 48.
Dette er vel rekna som lavt trykk vil eg tru.
Lurte på om det var feil med apparatet, men fekk ei veninnne på besøk og ho hadde høgt trykk. Så det ser ut til å stemme.
Eg har prøvd å måle liggande og ståande for å sjå om det blir lavare når eg reiser meg. Det blir det enkelte gangar og enkelte gangar blir det høgare.
Så eg er ikkje blitt noke klokare av dette.
Kan noken her hjelpe meg å tyde mitt trykk, eller mangel på sådant.....---
-
05-11-10, 14:29 #43
Da har eg fått resultatet fra Kortisol-testen.
Kl 08.00: 5,0 ref; under 25
kl 13.00: 1,4
kl 18.00: 4,9
kl 23.00: 0,3 ref; under 2,8
Dette skulle bli 11,6. Om det er samme verdiane du referer til så ligg eg jo langt under om det bør ligge på 25 - 27.
Eg hadde ein roleg dag da eg tok prøvene.
Ventar spendt på synspunkt........---
-
05-11-10, 17:24 #44
Klart lave kortisolprøver dette da.
Men hvordan er stoffskifteprøvene ? Er de lave, blir også kortisolprøvene lave.
Og resulterer jo i lavt blodtrykk og lite respons på at man reiser seg.
Stoffkiftet ligger jo i bunn her og må være bra før en kan forvente normalitet av andre funksjoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 17:29 #45
---
-
05-11-10, 17:46 #46
Stoffskifteprøvene ser jo bra ut.
Jeg ville da sjekka sekundære prøver for bedre å vurdere hva kroppen syns om det stoffskfte den lever under.
Sånne som totalkolesterol, SHBG og Karotener som de viktigste, legen bør vite hva som skal krysses av.....
De prøvene brukes jo for noe annet, men de er stoffskiftepåvirkelige og det kan si noe om hva stoffskiftet egentlig er.
De oppgitte prøver sier jo bare hvor mange det er.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 17:59 #47
Ok, men trur ikkje du dette kan vere slitte binyrer?
Og bør eg ta Kortison?---
-
05-11-10, 18:47 #48
Binyrene dine har det jo IKKE bra på disse verdiene, og at du hadde en rolig dag er bare riktig. Hvis noen skal stresse og andre ta det rolig ved kortisolprøver blir det helt feil fordi kortisol er et stresshormon. Alle skal i følge prøvetakningsanvisningen ta det med ro. Først da er prøverresultatet sammenlignbart med referanseområdet. Ref området er laget med utgangspunkt i en rolig dag.
Jeg tror ikke du vil bli mye bedre uten HC. Jeg hadde bedre totalverdi enn deg og prøvde noen uker uten HC, uten hell. Bedring har kommet med HC bruk, men det er en tidkrevende prosess. Likevel er det er en prosess som beveger seg fremover.
Hvorfor er ikke FT3 målt forresten?
-
05-11-10, 19:12 #49
-
05-11-10, 19:20 #50
Lignende tråder
-
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Treng tips om bra fastlege i Oslo...
Av Delisa i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 02-11-09, 12:41 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
Av Vimseliten i forumet BlodprøverSvar: 26Siste melding: 18-03-09, 14:31 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29
Svar med sitat

Bokmerker