Viser søkeresultater 1 til 10 av 71
Hybrid View
-
05-11-10, 16:58 #1
Sv: Hyperparatyreoidisme
PTH er jeg ikke sikker på.
D-vitamin lå på 25.
Jeg vurderer å be om en utskrift av blodprøvene. Jeg tittet kjapt bort på skjermen når hun fortalte meg om d-vitamin og da så jeg et par * (stjerner) bak noen av blodprøvene, noe som ofte betyr at de er utenfor referanseområdet. Jeg er også interessert i å vite hva som ligger akkurat innenfor referanseområdet - det har jo i noen tilfeller noe å si...?
Jeg håper du får hjelp hos endoen neste uke. Kanskje det kan være lurt å ta noen nye blodprøver da. Hvor er det du går om jeg kan spørre? Navn er kanskje ikke lov å oppgi, men kanskje hvilken by?
-
05-11-10, 17:05 #2
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
05-11-10, 17:17 #3
Det blir spennende å høre hvordan det går hos han. Håper du oppdaterer oss.

Hvordan er forresten "sykdommen" din? Jeg leste i en annen tråd jeg søkte opp at du har vært syk i ca. 10 år?? Har du hatt noen gode perioder utenom når du fikk d-vitamin i begynnelsen?
Uff...og jeg synes 5 år er lenge uten å få hjelp.
-
05-11-10, 17:34 #4
Det er nok lurt å kontrollere hva dere putter i dere.
Om det er D2 som dere skriver, heter det Ergokalsiferol, og skal bare ikke brukes ! Det er det man får på resept !
Kroppen kan omdanne 10% av dette til brukbart D3. Resten blir til metobolitter som over en viss konsentrasjon blir giftige.
Bruk D3 (kolecalsiferol) isteden. Det er dette huden produserer.
Og ikke slutt nå da......
120 er ikke en for høy verdi - iallfall ikke når vi går vinteren i møte.
Bruk heller 50µg/dag D3, så kan dere vurdere å stoppe hvis dere tenker å være ute mye når sola kaster kortere egenskygge enn dere er.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 17:38 #5
-
05-11-10, 17:46 #6
Dersom det er Hyperparatyreoidisme kan dvitamin være farlig uansett og skal unngås. Det er kroppens forsvar mot høy kalsium. Etter operasjon vil dvitamin stabilisere seg...
Jeg ble syk når jeg var gravid med førstemann og det er faktisk 13 år siden. Bekkenløsning var diagnosen. Etter det har jeg vært innom mange diagnoser.
De første årene var det kun smerter og muskelsvakhet. Etterhvert ble jeg mer sliten, men jeg klarte jobb og familie.
For to år siden smalt det skikkelig. Jeg husker jeg satt på spinningsykkelen og plutselig hadde jeg ikke mer å gi. Null kraft i kroppen. Så kom svimmelheten, kvalmen. Jeg glemmer alt, roter noe fryktelig. Setter alt mulig rart i kjøleskapet blant annet. Jeg fikk veldig øresus, men det har blitt litt bedre nå. Jeg sliter med hodepine, tåler ikke støy eller å konsentrere meg.
Jeg krysser fingrene for at det finnes en løsning der ute, for slik det er nå har jeg mer en nok med å stå opp og å legge meg...
-
05-11-10, 17:56 #7
calcigran forte er D2 Ergokalsiferol....... Kast den !
Om D-vitamin er farlig når det gjelder Hyperparatyreoidisme, kommer an på da.....
Hvis det er en primær type, altså at en av kjertlene har gått bananas å produserer PTH i vilden sky - jo - men farlig å farlig - det er farlig å bruke farlige ord, og graden er viktig her.
Er tilstandens årsak sekundær - altså har sin årsak utenfor parakjertlene, må en jo bare knaske ivei.
Aktiv sarkoidose skal man heller ikke tilføre D3, men da måles det høy D-vitamin. (1,25-OH)
Uansett - lav D-vitamin i skrotten er svært uheldig i mange sammenheng.
Man kan påføre kroppen ireversible tilstander.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 17:59 #8
-
05-11-10, 18:00 #9
Lignende tråder
-
Hypothyreose? Noe annet?
Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 20Siste melding: 05-01-11, 17:22 -
Lincoln om makt og annet
Av Kevlin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 17-06-10, 14:07 -
Et helt annet liv.
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 28-09-06, 16:24

Svar med sitat
Bokmerker