Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Da må de bare ta hintet, fremfor å fortsette å se på at deres kolleger i det private tjener lommene fulle fordi behandlingen fra det offentlige er inadekvat.

Det er opp til oss å "spre budskapet", og det viktigste våpen vi kan benytte til det foreløpig, er internett. Dessuten, om man feks har vært hos en endokrinolog uten å få gehør for verken naturlig tyroid eller binyretretthet, men senere opplever betydelig bedring fordi man fikk behandlingen man mente var rett og oppnår gode resultater med dette, bør man skrive et brev/en mail til endokrinologen og forklare at han/hun har tatt grundig feil, ædda bædda. Det går også an å skrive til endokrinolog tidsskriftet (eller hva det heter) og fortelle om sine erfaringer. Om mange nok gjør dette, vil det bli lagt merke til.
Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Det har jeg faktisk gjort - uten at det var i noen annen hensikt enn at behandlermiljøet kanskje kunne lære ett eller annet av det.
Og det gjelder Aker.
Etter utredning der ble jeg jo bare sendt hjem. Etter en måned ble jeg lagt inn med akutt behanlingskrevende tykktarmsbetennelse.
Ikke så rart - hadde jo klaga over smerter derfra i en 10års tid.....
Jeg startet opp med Armour mens jeg enda var et "slangemenneske", og angrer ikke på det.
Etter å ha vært frisk en stund banket jeg på døra til Louvise K.D. og tilbød mag å låne dem armen.
Da hun hørte at jeg brukte Armour, var det ikke aktuellt.
Altså ingen som helst fagelig interesse for å se hva som var skjedd ?
Håpløst rett og slett !
Ja, det dere diskuterer er jo det jeg går å funderer på dag etter dag... Det virker jo ikke som forskning, tilbakemeldinger eller "noe som helst" virker.. Er det blitt sånn at det er bare penga som gjelder??? Se bare på alle sykehusene som røves for ressurser og godt fagmiljø; selv om faggrupperinger innad i helsevesnet og pasientene klager sin nød og mener at dette slett ikke er å anbefale; altså oppgradering til større enheter og nedleggelse av små. Jeg vet ikke om dette kan diskuteres under samme tema, men det virker altså som det finnes endel "sannheter" i denne verden som overskygger alt annet... Har du symptomer på binyretretthet men ligger på 10.1 % av normal produksjon, så har du det ikke... Det er helt idiotisk.... Dette betyr jo at meget syke mennesker går rundt uten å få hjelp, og blir enda mere ødelagte ved at de bare får flere. Og ofte da psykiske diagnoser... Men dette vet vi jo.. Det er bare så inn i granskauen provoserende..

Jeg må si at jeg ikke har noen gode tiltak å komme med. Men de du nevner BeritM kan jo ha noe for seg..