Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
04-11-10, 15:32 #12
Hurra - siste kontroll viste flotte verdier på blodprøvene!
Hei folkens.
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte og begynte med Levaxin i beg. av april 2010 - 75 mcgr per dag. Etter 6-7 uker ble dette økt til 100 mcgr per dag. I begynnelsen av august var jeg til ny kontroll, følte bedring på mange områder og blodprøvene viste også at vi snart var i mål når det gjald rett medisindose.
Avtalte med legen en langsom opptrapping til 125 mcgr per dag, som jeg nå har tatt i over 2 mndr. Var på kontroll idag, og da var TSH nede på 0,46 og FT4 oppe på 20 (i beg. av april var dette henholdsvis 12,25 og 9).
Jeg føler meg i mye bedre form både fysisk og psykisk, jobber 100 % nå uten problemer. Eneste jeg sliter litt med fortsatt er at jeg føler meg stiv og støl i kroppen "uten grunn" - men har fått henvisning til fysioterapi som forhåpentligvis hjelper på dette. Er mye trøtt i perioder, men det kan jo ha andre forklaringer....
Det tok ca 1/2 år for meg å nå riktig dosering av Levaxin, og 3-4 mndr før jeg merket begynnende bedring i symptomer på sykdommen. Men idag føler jeg meg altså ganske så bra, og mener fortsatt det er viktig å ikke ta sorgene på forskudd før man VET hvordan medisinen virker på en selv. Som man kan se på forumet her, er det mange Levaxin ikke har hjulpet - men det betyr ikke at flertallet ikke blir bedre og kan leve et tilnærmet normalt liv. Tvert i mot!
Jeg ønsker derfor med dette å gi håp til de av dere som ikke har gått på Levaxin så lenge - det kan ta litt tid før du merker bedring men det betyr ikke nødvendigvis at den aldri kommer.....!
Lignende tråder
-
Må jeg være fastende?
Av Oslofia i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 06-04-10, 11:46 -
Får jeg være med?
Av Imse i forumet PresentasjonerSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Sliten. Symptomer som kan ligne på lavt stoffskifte
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 43Siste melding: 20-01-07, 08:53 -
Ble fattig av lavt stoffskifte
Av fredlund i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 02-09-05, 09:52

Svar med sitat
Bokmerker