Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Det er jo mye som har skjedd nesten samtidig.

Før cerazette var et par dager i måneden et helvete og noen fler dager et helvete for mannen.

Cerazette gikk jeg på i 2 år før stoffskiftediagnosen og i denne tiden - raskt etter oppstart - mistet jeg mensen og alt av PMS.

Etter oppstart på levaxin hadde jeg mensen én gang. (Hva skal vi gjøre med alle disse hormonene - ja, det er noe vi ikke har gjort på en stund ... )

Siden da og fram til Erfa har jeg hatt mikroblødning/utflod i 3 dager omtrent månedlig. Men uten smerter/PMS. Jeg har også brukt pregnolone i denne tiden. Det kan ha bidratt til noe?

Så startet jeg med Erfa... og gjett hva... joda. Menmen. Ingen pms, ingen smerter og nokså redusert blødning kontra "før alt dette rotet".

Så dette kan jeg leve med.
Det høres jo ikke så værst ut det der Men det virker fristende å prøve hormonspiral.. Har spiral uten hormoner nå, og jeg syns det funker flott egentlig ift prevensjon, MEN ikke ift menstruasjonsplager. Og forresten: Jeg ble gravid med begge mine barn da jeg hadde glemt p pillene mine en dag eller to ( det var ikke mer ). Det var jo selvsagt gledelig uansett, men NÅ tør jeg ikke ta sjansen på å glemme dem mere. Men det er jo klart at den gang hadde jeg bare p pillen å tenke på å få i meg, jeg kunne kanskje greid den nå da jeg tar ERFA osv..