Viser søkeresultater 1 til 10 av 46

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte(:

Ta soyaen du. Den er ganske godt dokumentert (mye forsket på), men likevel har ikke resultatene kommet nok ut i sirkulasjon - så det bør være mulig å finne stoff.

Videre er den 100% relevant innen ditt fagområdet siden mange måltidserstattere er soyabaserte.... Noe som kan forverre problemet med folk som har en halvfungerende kjertel og som forsøker å slanke seg.

Og trenger du mer bredde kan du dra inn GMO-siden av det (genmodifisering) - eller du kan la oppgaven omhandle goitrogens (stoffskiftehemmende matvarer) generelt.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

smgj: Tenker det samme - at det er enklere å finne stoff om soya og hypo, og det ser jeg nå som jeg sitter og søker rundt på nett. Funnet noe via PubMed og tittet litt her på forumet...
    I forbindelse med slike skoleoppgaver er det nok viktig å ikke "ta vann over hodet", for det er lett å bli overinspirert og til slutt sitter jeg der og ikke kommer videre fordi jeg ikke finner informasjon siden denne oppgaven skal handle om resultater fra andre forskningsartikler, så jeg er ikke så fri som jeg kunne ønske.

Dette med goitrogene matvarer er jo veldig interessant! Husker jeg leste om soya, og etter det ble det ingen kaffe latte på soya for meg!

RosaElefant

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

Hei Tenkte jeg kunne komme med en liten oppdatering siden sist..

Jeg valgte å skrive om soya og hypothyreose - et tema som er mye mer spennende enn jeg opprinnelig trodde, og det er godt å ha en slags motivasjon/spark i rumpa i form av denne foreleseren jeg har nevnt tidligere Jeg har vært og skrevet ut flere artikler via PubMed og andre steder, og er nå godt i gang Jeg har fortsatt en liten stund på å bli ferdig, og håper det blir en ålreit oppgave

Ellers har jeg vært hos en endokrinolog (igjen) på Aker, og det var en positiv opplevelse (har hatt en negativ erfaring derfra) og fikk møte en ny lege, og hun var hyggelig - både forståelsesfull og villig til å hjelpe. Endelig! Syntes selv jeg fortjente å treffe en ålreit lege
    Det jeg sliter med nå er at det er forferdelig vanskelig å stå opp om morgenen, og føler meg hver dag stiv og støl i kroppen om morgenen. Hva kan dette være, tror dere? Og selvfølgelig vekten, men prøver å være fornøyd med meg selv - legen på Aker sa at jeg burde heller fokusere på å spise sunt, være så fysisk aktiv som jeg har energi til og heller være fornøyd med meg selv.

RosaElefant

Lignende tråder

1. Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte(:
    Av rosaelefant i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 15
    Siste melding: 26-10-10, 12:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine