Ad "skade på deg selv".
Her må man faktisk velge mellom en potensiell skade på grunn av for mye hormoner, og den skade vi får av å gå sulteforet på hormoner. De fleste av oss kjenner kun til langtidsfølgene av å gå sulteforet.

Kroppen har mekanismer for å håndtere begge tilstander før de blir livstruende, og man får forvarsel om man er lydhør.
Hypo-symptomene kjenner vi etterhvert... frossenhet, depresjon, leddsmerter, tørr hud, håravfall, øyebryn som forsvinner fra yttersiden og innover..."sovesyken", lav puls og temperatur ... for å nevne noen få. De langsiktige virkningene er overvekt, redusert livskvalitet, muskelsvinn, hjerteproblemer.
Hypersymptomene kan jeg ikke unntatt noen få som en del har stiftet bekjentskap med under Erfa ... svette, rastløshet, irritabillitet, hjerteklapp, høy puls...
De langsiktige for folk som er sykelig hyper (ikke medisinert hyper - ingen har kunnet bevise at medisinert hyper personer er utsatt for de samme problemene som sykelig hyper etter det jeg har klart å finne!) er f.eks benskjørhet og hjerteproblemer.
Vi som går på medisin kan lett snu eller "vente og se" noen dager når vi oppdager de kortvarige symptomene.

Og for min egen del... jeg kjenner hypo (og har såvidt vært innom oppmedisinert hyper -light) ... neste gang forsøker jeg hyper igjen i stedet for hypo iallfall. ;)