Jo - de har nok forstått noe, men er ikke villige til å innrømme for mye. Det kunne oppfattes som en innrømmelse av uvitenhet.
Og DER går grensen

Det er gledelig at de påpeker nødvendigheten av jodprøver i nevnte tilfeller - det bør nok utvides etter min mening.
D-vitamin burde vært nevnt, men ......
TSH >10 er jo bare latterlig. Det er jo en innrømmelse av at man er kommet for sent !
Man innfører istedenfor begrepet "mild hypothyreose".
Noe som viser at de er på glid samtidig som de ikke kan gå for langt i å innrømme at de siste års praksis har vært fullstendig på jordet.
Jeg kan ikke forestille meg at noen i den gruppen vil beskrive sine plager som milde !

Så påpeker man ennå en gang at anti-TPO ikke er en pålitlig test og viser samtidig til at premissene er anderledens enn i TRAS-testen.
Det må til ! Mange leger tror faktisk at man kan følge behandlingsresultatet, slik man kan med TRAS.

Så er det jo halveis korrekt at den mest sensitive målingen er TSH da (sorry Kevlin)
Men den er kun sensitiv opp til en viss dose !
Mange (jeg også) trenger en dose som innebærere at TSH blir nullllll !
Og da er det slutt på sensitiviteten - den viser null uansett dose jeg tar, for jeg må ha over 1,75G. Den er null på alt over det, jeg tar 3,5G nå.
Og de er jo helt på jordet igjen, for de mener jo for fulle mugger at dosen kan styres etter TSH.
De har en laaang vei å gå.....

Så her de litt rett på slutten da.
Det er faktisk sånn at den målingen de idag benytter for fT3 øker i starten av ubehandlet hypothyreose.
Men det er jo målingens feil !
Den måler alle forekommende T3-varianter, også de som klart IKKE er stoffskiftehormoner.
De har.........

Men liiiit på gli er de jo - men alt for lite.