Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Temporær Armour-mangel i USA til oktober (2008)

http://thyroid.about.com/b/2008/06/16/t ... hyroid.htm

http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=84214

Løsningen er å få apoteket til å skaffe Nature-throid eller Westhroid hvis de ikke kan skaffe Armour Thyroid.

Forresten, for n.te gang, navnet på desiccated Thyroid er egentlig Tyroid USP og de andre navnene er bare merkenavn.

Time Caps lager for eksempel også Thyroid USP og man kan be aopteket skaffe fra Time Caps eller en annen leverandør. Alle skal være like.

USP betyr : United States Pharmacopeia og at det skal være 38µg t4 og 9µg t3 i 60 mg.

Apoteket kan lettere finne noe hvis man røper at navnet på det man skal ha er Thyroid USP uansett merkenavn. Ikke tro at norske apotek har noen som helst peiling på det.
    De har også store problemer i USA med at apotekansatte ikke kan regne om hvor mange 60-mg-tabletter pasienten trenger hvis de skal ha for eksempel 180 mg og har fått 3-grain-tabletter før, eller enda verre 3 og en kvart grain.....svaret er tre og en kvart tablett på 60 mg men de klarer ofte ikke denne matematikken......se forumet om hva de forteller (mange postinger i noen måneder om det men trådene er nå rutsjet langt nedover)
    Forresten så har Armour ikke noen eksoprtrettigheter men Westhroid har allerede tatt seg bryet med sentral europeisk registrering og det belgiske selskapet Erfa jobber nå aktivt for å få Erfa Thyroid lokalt godkjent i flere europeiske land, håper det blir noe av Norge. Samme råstoff som Armour Thyroid. Kilde:Privat meddelelse.

nora

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fint at du poster sånne opplysninger Nora.
    De som bruker Armour kan lett gå over til andre USP.
    1 Grain er ofte litt forskjellig i vekt, men innholdet av aktive hormoner er det samme.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Håper de klarer å skaffe meg det, men er skeptisk til det. Sist jeg var der hadde de klart å rote bort registreringsfritakspapirene mine og påsto at de ikke hadde fått dem. Så nå må jeg til legen på ny og få dem på ny. Ellers kunne jeg ikke få mer medisiner av dem. Må vel begynne å bestille selv og håpe jeg får tak i visst ikke. Har langt fra medisiner nok til oktober jeg. Kommer til å bli et helvete uten.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Har langt fra medisiner nok til oktober jeg. Kommer til å bli et helvete uten.
    Denne sygdom er helvede nok i forvejen. Skriv en PM til Yvette og hør hvor hun køber Westhroid. Den sendes vist nok fra England et sted og koster ikke (ret?) meget mere end Armour fra apoteket (så vidt jeg ved). Jeg selv er så "forsigtig" (bange), at jeg altid ligger inde med 1/2 års forbrug af Westhroid i reserve.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Standard

Kommer akkurat fra Vitus,Jernbanetorget i Oslo og det var ingen problemer med å få Armour...vel nok kun 60 og 30 mg, men dog....! 120 mg er utsolgt i Norge akkurat nå, og ligger til bestilling fra USA. Ingen stor krise akkurat, sånn bortsett fra at det blir litt dyrere for oss som bruker høye doser....meg selv 180 mg/dgl.

Merete.
    Legene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
    Meretes Tyreoidea-side

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
    Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 87
    Siste melding: 18-08-13, 22:04
  2. Telefonsamtale med spesialist på Aker 19/9/2008
    Av Thomas W H i forumet Hos legen
    Svar: 15
    Siste melding: 09-10-08, 11:31
  3. Temporær Armour-mangel i USA til oktober (2008)
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 30-06-08, 00:22
  4. THYRA-PRISEN 2008
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 30
    Siste melding: 09-07-07, 23:18
  5. Vit B12 mangel, men ikke mangel på Instrict Factor?
    Av sivcath i forumet B-vitaminer
    Svar: 4
    Siste melding: 27-05-05, 19:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn