Hvordan kan en god, ansvarlig læge have noget imod det? Jeg spørger bare!

Man kan jo prøve å besvare det med at legene gjerne vil ha kontroll med informasjonsflyten til pasientene ?
Og det kan jo ha så mange årsaker at de vil det. Jeg håper noen av argumentene fra den kant, vil være sikkerhet og trygghet for pasienten.

Men jeg opplever dessverre ikke at dette gjelder meg, og mitt tilfelle.
Jeg opplever at de misbrukte sin stilling og generelle troverdignet på det groveste.
Når jeg spurte om det fantes noen annen medisin enn Levaxin, fikk jeg store blå øyne og NEI det finnes ikke ! Og jeg spurte om dette fra 1990 til hver eneste nye lege jeg møtte.

Og det kan ikke være annet enn kollektivt løgneri !
Mange av legene jeg spurte MÅ selv ha skrevet ut naturthyroxiner, og enda flere har selv deltatt i markedsføringskrigen som foregikk på 1980-tallet.
OG - det er ikke så himla lenge siden at yngre leger ikke kjenner DEN historien !

Hvordan kan en god, ansvarlig læge have noget imod det? Jeg spørger bare!

Jeg mener jo også at de er nødsaget til å se på realitetene i at de kan være den eneste infokilden til pasienten. Hvor mange legebesøk skulle da i sin helhet dreie seg om informasjon ?
Og hvor pedagogisk fornuftig er det å sitte i en anstrengt legetime å få med seg en konsentrert ordstrøm - for VÅR pasientgruppe ?
Til ETT bestemt tidspunkt ?
Det er i bunn og grunn en dårlig ide - et dødfødt prosjekt som ikke er gjennomførbart på en fornuftig måte.

Jeg har brukt laaaaang tid på å forstå litt av dette, og hadde ikke klart det i et annet medium enn intertett !
Så jeg takker både Sonja og alle hennes likesinnede ildsjeler før henne som muliggjorde en utdanning på mine premisser !