Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
02-02-08, 23:45 #6
Takk for svar, Nora

Ja, det er meget mulig at bivirkningene kan være dose-avhengige, men ITP er ikke til å spøke med, så jeg må være veldig sikker på dette. Spesialisten kan være hva type han vil, bare han har greie på ldn og ITP. Husker ikke hvilken type spesialist jeg var hos ved de tilfellene jeg hadde utbrudd av ITP, men jeg lå i alle fall på en avdeling på sykehuset hvor folk var grufullt syke... Ikke moro...
Ved første utbrudd av ITP husker jeg at legene den gang i Danmark diskuterte om det kunne være forårsaket av 1/2 år på P-piller. Fikk beskjed om at jeg aldri måtte innta hormoner... Og det har jeg jo gjort i mangfoldige år nå. 2. utbrudd kom før jeg begynte å innta hormoner, vet ikke hva som utløste det - kanskje stress....?
Ja, vi får se om jeg med tid og stunder beveger meg ut på Elaine Moores forum, tiden vil vise ;-) Og ja, jeg tror ITP'en er autoimmun - antistoffer fester seg på blodplatene, så sorterer milten dem ut og de blir da ødelagt der - eller i leveren, ble litt i tvil, men jeg tror leveren er involvert. Og milten hadde blitt fjernet hos meg hvis kortisonet ikke hadde virket.
Men nå leser jeg om noe annet på ME-forumet som også vekker min bekymring, siden jeg mistenker ME: "LDN "booster" imunforsvaret som allerede er sterkt "overmobilisert" hos oss ME'ere". Lederen i ME-foreningen fortalte meg at vi ikke skulle bruke Rosenrot av samme grunn som dette, hvis jeg har oppfattet det riktig. Og har jeg ikke ME, så har jeg uansett et overaktivt immunforsvar.
Så forvirrende. Håper jeg blir klokere med tiden ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Naltrexone (LDN) Hashimoto's
Av gunnda i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 16Siste melding: 27-02-13, 22:52 -
Jeg har siden 1997 haft periodisk forhøjet stofskifte/Graves
Av Anne H H i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 106Siste melding: 12-09-12, 20:51 -
LDN (Naltrexone) og autoimmunitet
Av nora i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 22Siste melding: 22-04-10, 16:24 -
Mageondter pga lavt stoffskifte, autoimmunitet, undersøkelse
Av Stina i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 75Siste melding: 25-11-07, 02:44

Svar med sitat

Bokmerker