Nå har jeg gått hen og tipset mora til ei ung jente med MS om ldn, så jeg burde nok oppdatere meg med noe av det du skriver, Nora, samt igjen vurdere om jeg bør forsøke dette selv. (Den stakkars unge jenta har nettopp mistet synet på det ene øyet i et MS-anfall, og det vil gå noen uker før de kan si om det er varig synstap eller ikke... Får dårlig samvittighet for at jeg ikke har nevnt det før, har tenkt på det, men av og til vaser jeg sånn at jeg ikke ville blande meg... Uff.... :( )

Forstår det vel slik at bivirkningene som regel går over etter ei lita stund, så som f.eks. søvnproblemene. Man kan uansett ikke vite hvordan et produkt virker på den enkelte organismen før man har forsøkt det, uansett hva det måtte stå om virkninger og bivirkninger - og kanskje må man t.o.m. forsøke i flere ulike perioder av livet, om det ikke fungerer i første omgang - men da ikke med produkter som fremkaller allergiske reaksjoner, dette er vel å irritere "systemet", slik at man risikerer å bli enda mer "allergisk".

Men husker jeg riktig at ldn finnes i legemiddelet Revia, og at Revia er et C-preparat? Altså, blir man avhengig av det?

Nora.

Sitter her med linken du la ut til ME-forumet. I begynnelsen av den tråden er det link til en annen tråd på ME-forumet: http://www.menin.no/phpbb/viewtopic.php?t=2471

Her kommer de inn på bivirkningene som kan komme med Revia via sitat fra Felleskatalogen. Jeg mente nok at det var mye mer enn søvnvansker jeg tidligere hadde lest om. Jeg sliter jo allerede fra før av kraftig av de fleste av disse "bivirkningene". Og dette kan jeg ikke huske å ha lest før:

"Blod: Idiopatisk trombocytopenisk purpura."

Hvis dette stemmer, er det særlig farlig for meg å ta disse da jeg har hatt ITP to ganger tidligere - som med hell kom under kontroll med hestedoser av kortisol - noe som igjen kan ha ført til at jeg i ettertid ble slitende med binyrene? Vel, det siste er jo spekulasjoner, men meget mulig...

Må lese mer....

Fremdeles ingen som bruker ldn her inne?

Og forresten, finnes det ikke en eneste spesialist i dette landet som har god greie på ldn og disse evt bivirkningene? En som med sikkerhet kunne fortelle hvor risikabelt det hadde vært for meg å bruke produktet?