Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
27-10-10, 21:30 #15
Sv: Privatklinikkar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate?
Vel, fakta må man jo bare ta til seg.
Det er nok å lese statistikken på hvor mange - og hvordan. Og HUNT er ikke utført av det du kaller "T4-korrupte ekspertar".
Så er jeg jo på linje med deler av dine påstander.
Legene er nok i overveiende grad det du kaller "T4-korrupte ekspertar".
De støtter legemiddelindustrien, som de kaller seg selv - jeg kaller dem syntetindustrien. Det er jo mer spesifikt for hva de driver med.
Så syns jeg man skal nyansere.
Det gjelder ikke alle, og ærevære de som har mot til å stå imot sin endokrinolog. De fortjener ikke å skjæres over samme kammen.
Og jo - T3 har vært brukt i utstrakt grad. Som jeg har skrevet før, er momoterapi porkastet for lenge siden da den ikke fungerer.
Sammen med syntetisk T4 viser flere studier at den fungerer bedrende kognitivt hos en liten del av deltagerene.
Så er det jo riktig at de fleste Norske leger ikke vil ordinere Liothyronin likevel - av diverse grunner. Mest for at de har den erfaring at det er få som har nytte av det.
Og de er svært dårlige på å bruke statistikk og lese det ut av den som den virkelig sier. Hvis NOEN får det bedre, er det jo dumt å av-vise behandlingen helt........
Studier som ikke er utførte, og som virkelig savnes, er jo syntetiske vs. tyroide -hormoner.
Det finnes mange her på forumet som har gått over til tyriode hormoner, og når de bare kommer opp i høy nok dose av disse, så mener jeg at alle sier de har fått det bedre enn på de syntetiske kombinasjonene.
Jeg mener jo at man ikke kan lage kroppens viktigste hormon i et reagensrør.
Kroppen må lage dette selv. Det gjør de-jodinaseprosessen utmerket, hvis den bare får naturlige hormoner å jobbe med.
Man kan sikkert vise meg ett syntetisk og ett naturlig hormon ubnder et mikroskop - å si at de ser jo like ut !
Jess - men det gjør en Rolex og en Taiwankopi også, men virker de like godt ?
T3-fantaster finnes det svært få igjen av. De som finns, er gjerne opphengt i gamle ideologier og stivnet i tro, eller feks som i det aktiuelle tilfellet - i en spisevegring som er altoverskyggende for andre mennesker kliniske ve og vel.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Er fibromyalgi et symptom på hypothyreose?
Av Anisa i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 9Siste melding: 26-04-14, 22:52 -
Behandling for Metabolsk Syndrom. Vorherrebevares!
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 29-09-10, 14:51 -
Er muskelsvakhet et symptom?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-01-07, 21:23 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 20:32

Bokmerker