Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 108
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hos meg går ft3 ned når jeg går over 75 µg levaxin, med påfølgende brain fog.
    Akkurat som du beskrev.
    Tåkehjerne kan man også kalle det på norsk.
    Føles fysisk omtrent som bomull i hue hos meg.
    Liothyronin gjør at det føles som om en mann står bak meg og trekker bomullen ut av hue på meg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg pleier å være raskt ute når det finnes gode Norske ord, men har svikta denne gangen.
    Tåkehjerne er jo kjempegodt !
    Skal bruke det her etter !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Glemsk jeg og. Glemmer å slå av vannet, hva jeg skal handle, navn på folk jeg egentlig kjenner. Den værste episoden var da jeg glemte hvor jeg var, men da brukte jeg heller ikke levaxin. Hadde så "fine" prøve verdier for to år siden at legene mente jeg kunne prøve meg uten.

Føler til tider at det rette ordet er brain less og ikke brain fog
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard

Samme her! Hukommelsen min går i bølger. Noen ganger husker jeg ting helt fint, andre ganger glemmer jeg alt. Det gjelder også hvor fort jeg kan tenke og få frem det jeg tenker. I tillegg har jeg begynt å blande engelsk og norsk mer og mer! Så rart dette her er!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

baremei
    Nei, brain fog er noe "vi" kaller det.

Nå husker jeg navnet - det er pseudo-demens.
    Er det tilfelle? Har du noen link å vise til ang dette?

Jeg er så glemsk - og det er i forverring - at jeg skifter mellom fortvilelse og raseri og flauhet og hm... kan visst ikke huske det...

Glemmer hele tiden poenger, og hvorfor jeg gikk inn i et rom, og om jeg har sagt noe eller om jeg har bare tenkt på å si det. Så ungene f.eks. holder på å bli gal i hodet av meg: "Mamma, det har du sagt 5 ganger allerede!" "Ã…ja, husker ikke jeg " Off og off...

Her om dagen holdt jeg på å gå ut av dusjen uten å ha vasket ut sjampoen av håret - glemte det rett og slett.

Hver eneste dag - flere episoder - veldig slitsomt. Men jeg tror at noen ting kan bedre dette. Skal si ifra hvis jeg finner ut av hva. Og hvis jeg husker det ... ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Liothyronin gjør at det føles som om en mann står bak meg og trekker bomullen ut av hue på meg.
    Betyr dette at Liothyronin hjelper ifht hjernetåke? Sorry, er litt treg! Er ennå under opptrapping på Levaxinen. Er det sannsynlig at vi kan få Liothyronin før vi har funnet vedlikeholdsdosen på Levaxin? Eller vil de fleste legene vente for å vurdere full effekt av Levaxinen?

Ja, hjernetåke er et godt norsk ord. Synes også at Stina fant på et "artig" ord om oss, at vi, (noen av oss ihvertfall), har informasjonsresistens!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, det er ikke tvil: Full informasjonsresistens! Spesielt hvis jeg ser utenlandsk, lange avsnitt, paragrafer ++ Får akutte og kraftige anfall av dysleksi + pustebesvær (angst? fobi? føles som ... kan jo ikke finne ordet selv om jeg vrir meg og ser for meg heisen... og jo, der var det: klaustrofobi (var rett før det forsvant igjen før jeg rakk å skrive det ned).

Puuuuuh!
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    baremei
    Nei, brain fog er noe "vi" kaller det.

Nå husker jeg navnet - det er pseudo-demens.
    Er det tilfelle? Har du noen link å vise til ang dette?
    Nope.

Ved et søk på "pseudodemens" finner jeg det ikke igjen, men jeg leste det et sted for lenge siden - en beskrivelse av den kognitive svikten i forbindelse med lavt stoffskifte.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Betyr dette at Liothyronin hjelper ifht hjernetåke? Er det sannsynlig at vi kan få Liothyronin før vi har funnet vedlikeholdsdosen på Levaxin? Eller vil de fleste legene vente for å vurdere full effekt av Levaxinen?
    Dette lurer jeg også på. Vet ikke hvor lenge jeg orker å gå slik. Glemme ting hele tiden. I stad var lommeboka borte, kunne ikke huske hvor jeg hadde gjort av den selv om jeg visste at jeg hadde hatt den noen minutter før. Endte i det gråteanfallet

Synes det er overraskende at dette kommer samtidig som verdiene mine blir bedre

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 164
    Siste melding: 28-12-10, 12:37
  2. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  3. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  4. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn